sâmbătă, octombrie 1, 2022

Mersul pe jos după masă este extrem de benefic pentru sănătate. Un exercițiu simplu de câteva minute menține inima sănătoasă, ajută la arderea caloriilor și poate îmbunătăți starea de spirit.

Un studiu a demonstrat că stilul de viață al oamenilor care trăiesc în zona mediterană este parte componentă a dietei mediteraneene extrem de sănătoase.

Cât de importantă este o plimbare de numai 2 minute după masă?

Potrivit experțiolor, mersul ar putea fi unul din motivele pentru care dieta mediteraneană reduce riscul de diabet, colesterol ridicat, boli de inimă, accident vascular cerebral și unele tipuri de cancer, întărește oasele, stimulează sănătatea creierului, prevenind demența și depresia și ajută la slăbitul sănătos, așa cum arată nenumărate studii.

Te-ar mai interesa: Azi puteți admira mașinile lui Ceaușescu și ale șt...

Mersul pe jos imediat după masă poate să scadă glicemia.

Potrivit unui studiu recent publicat în revista Sports Medicine și citat de CNN, o plimbare scurtă, cuprinsă între 2 și 5 minute, poate fi de folos în această direcție. A sta în picioare după masă poate ajuta, de asemenea, dar nu la fel de mult ca mersul, a spus coautorul studiului Aidan Buffey, doctorand la departamentul de educație fizică și științe ale sportului de la Universitatea din Limerick din Irlanda.

Mersul reduce glucoza

„Reprizele intermitente de mers și stat în picioare pe tot parcursul zilei și după mese au redus glucoza în medie cu 9,51%, în comparație cu repaosul după masă. Iar mersul intermitent cu intensitate mai ridicată pe tot parcursul zilei a înregistrat o reducere mai mare a glucozei, de 17,01%, în comparație cu repaosul”, a declarat Buffey pentru sursa citată.

Te-ar mai interesa: Albă sau negră: ce varietate de sare este mai sănă...

Cum mergem corect?

Transformarea mersului obisnuit intr-o activitate fizica necesita o postura buna si miscari facute intr-un anumit mod. Cum trebuie sa arati cand mergi:

  • Capul este ridicat. Priverea este catre inainte, nu catre pamant. Barbia este paralela cu solul.
  • Gatul, umerii si spatele sunt relaxate
  • Bratele se balanseaza usor, cu cotul putin indoit. Este recomandata o usoara miscare intentionata inainte si inapoi a bratelor. Umerii se misca natural.
  • Muschii abdomenului sunt usor incordati si spatele este drept, nu arcuit spre inainte sau inapoi.
  • Mergi uniform, calcand pe picior mai intai cu calcaiul si apoi ruland spre varful picioarelor.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Parteneri
spitale private