Scăpați de gazele intestinale eliminând aceste alimente din meniu

Scăpați de gazele intestinale eliminând aceste alimente din meniu
Scăpați de gazele intestinale eliminând aceste alimente din meniu

Gazele intestinale sunt o problemă serioasă și neplăcută. Multe persoane se confruntă cu ea, puțini sunt cei care știu ce măsuri trebuie luate.

De obicei, aceste gaze își fac apariția atunci când consumi anumite alimente iritante. E bine să învățăm să ne triem alimentele și să învățăm ce trebuie să mâncăm și ce nu.

Gazele intestinale dau dureri și senzație de disconfort. Studiile medicale arată că aceste fenomene se produc din cauza obiceiurilor alimentare proaste. Organismul generează un exces de aer deloc benefic.

O dietă sănătoasă ajută reducerea gazelor intestinale la minimum, iar calitatea vieții persoanei afectate va crește.

Care sunt alimentele care produc gaze intestinale

  • Fasole
  • Năut
  • Linte
  • Mazăre

De exemplu, femeile care alăptează nu au voie să consume aceste produse, efectele lor în abdomenul copilașului pot fi foarte serioase, iar el va plânge chinuit multe ore.

Dacă oricum aveți un stomac sensibil, limitați-vă a consuma aceste produse sub formă de piure, și nu mai mult de o lingură.

Mâncați cât mai rar următoarele legume:

  • Varza
  • Conopida
  • Varza de Bruxelles
  • Salata verde
  • Anghinare
  • Napi
  • Sfeclă de Mangold
  • Ardei gras
  • Castravete
  • Sparanghel
  • Spanac

Cerealele integrale, orezul și pâinea integrală. Deși sunt indicate pentru combaterea constipației, să știți că provoacă gaze intestinale.

De asemenea, pe lista de evitat se mai află:

  • Cartofii
  • Ridichiile
  • Ceapa crudă
  • Ananasul
  • Prunele
  • Bananele
  • Stafidele
  • Ciocolata
  • Băuturile acidulate, sucuri sau bere
  • Vinul roșu

Reduceți consumul acestor alimente:

Lapte – nu este recomandat mai mult de un pahar pe zi.

Iaurt și brânzeturi proaspete: consumul trebuie să fie moderat, întrucât cresc flatulența.

Zahărul – e mult mai bine să folosiți îndulcitori.

Pastele – sunt recomandate doar o dată pe săptămână, de preferat fără roșii.

Consumați, dar nu zilnic: piersici, mere, pere, pepene galben și roșu, kiwi. Când aveți probleme cu stomacul, e de preferat să le serviți decojite și cât mai coapte.

Și roșiile, morcovii și țelina sunt pe lista alimentelor al căror consum este bine să fie redus.

Ce este PERMIS

Este permis orice tip de carne, pește, ouă, pâine albă în cantități moderate, sucurile naturale și fără acid, ghiveci de legume.

Recomandări generale

Gătiți cât mai simplu, evitați prăjelile, mestecați bine mâncarea, nu consumați lichide în timpul mesei, nu consumați băuturi acidulate, nu folosiți pai de băut, nu mâncați plescăind și nu mâncați mâncare fierbinte.

Evitați guma de mestecat și acadelele și nu fumați. Pe lângă efectele devastatoare ale fumatului asupra sănătății, este un gest care vă face să înghițiți aer, adică să vă treziți cu gaze intestinale.

0 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox