marți, ianuarie 19, 2021
Andrada Lăcătuș

Curățarea plămânilor este esențială pentru persoanele care fumează, sunt expuși la poluanții atmosferici sau suferă de afecțiuni cronice. Acestea includ astmul, boala pulmonară obstructivă cronică și fibroza chistică. Iată cum îți poți curăta plămânii și căile respiratorii, în mod natural!

Sănătatea pulmonară este esențială pentru o condiție fizică generală bună. Plămânii au capacitatea de a se curăța în mod natural atunci când nu mai sunt expuși la anumiți agenți poluanți, potrivit WebMD. Cu toate acestea, te poți folosi de anumite metode naturale prin care îți poți curăța plămânii și căile respiratorii. Acestea îi vor ajuta să elimine mucusul și iritanții pentru a elibera piepul și a ameliora alte simptome neplăcute. De asemenea, au rolul de a curăța căile respiratorii, pot îmbunătăți capacitatea pulmonară și reduc inflamația.

Tratamentul cu aburi

Inhalarea de aburi este utilizată pentru a deschide căile respiratorii și a ajuta plămânii să elimine substanța mucoasă acumulată. Persoanele care suferă de afecțiuni pulmonare observă simptomele în diferențele climatice, când aerul devine rece sau uscat. Aburul oferă căldură și umiditate aerului, fapt care poate îmbunătăți respirația și elimină mucusul din plămâni.

Ceaiul verde

Ceaiul verde conține o multitudine de antioxidanți ce reduc inflamația de la nivelul plămânilor. Aceste componente pot proteja, de asemenea, țesutul plămânilor de agenții poluanți, precum fumatul.

Un stil de viață activ

Exercițiile fizice regulate forțează mușchii să funcționeze mai mult, iar ritmul respirației crește. Acest lucru oferă un aport de oxigen mai mare la nivelul mușchilor, îmbunățățeste circulația și încurajează corpul să elimine dioxidul de carbon în exces. Cu toate acestea, persoanele care suferă de astm, boală pulmonară obstructivă cronică sau fibroză  chistică sunt sfătuite ceară părerea medicului înainte de a începe un set de exerciții fizice.

Alimente cu proprietăți anti-inflamatorii

Inflamația de la nivelul plămânilor poate afecta căile respiratorii, făcând respirația dificilă. Unele alimente au proprietăți anti-inflamatorii care reduc inflamația și ameliorează simptomele specifice: turmeric, verdețuri, cireșe, afine, măsline, nuci, fasole și lintea.