joi, iunie 17, 2021

Experții în sănătate investighează raportări de afecțiuni cardiovasculare, manifestate de tineri și adolescenți vaccinați cu serurile anti-COVID care folosesc tehnologia ARNm. Cele două vaccinuri care

folosesc astfel de tehnologie sunt cele produse de Moderna și Pfizer/BioNTech. Miocardita, afecțiunea raportată de persoanele vaccinare, este o problemă de sănătate destul de rară.

Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) din SUA investighează o nouă afecțiune asociată cu administrarea vaccinurilor care utilizează tehnologia ARNm. Astfel, după imunizarea cu serurile de la Moderna și Pfizer/BitNTech (singurele seruri care folosesc această tehnologie), un număr restrâns de persoane au raportat manifestări de inflamație a mușchiului cardiac, afecțiune numită și miocardită.

Comitetul consultativ privind

practicile de imunizare (ACIP) din cadrul CDC a precizat, într-un raport din 17 mai, că analizează alte rapoarte referitoare la un număr mic de persoane vaccinate, în special adolescenți băieți și bărbați tineri, scrie descopera.ro.

Cazurile au apărut în special după patru zile de la administrarea celei de-a doua doze.

ACIP a primit „relativ puține” rapoarte de miocardită la unele persoane care au primit un vaccin ARNm împotriva COVID-19 (Pfizer/BioNTech sau Moderna), însă nu a clarificat exact câte.

„Majoritatea cazurilor par a fi ușoare și sunt monitorizare în continuare”, arată raportul. Ratele

de miocardită după vaccinare nu au diferit de „ratele de referință preconizate”, însă ACIP a vrut să înștiințeze furnizorii de asistență medicală, astfel încât să fie gata să identifice și să trateze afecțiunea cardiacă în cazul în care aceasta apare.

Ce este miocardita?

Miocardita este o afecţiune a inimii care constă în inflamarea muşchiului cardiac (miocardul). Astfel, inima nu mai este irigată corespunzător cu sânge şi apar simptome precum puls cardiac accelerat sau neregulat, dureri în piept, oboseală sau dificultăţi de respiraţie. În cazuri severe, astfel de manifestări pot favoriza

dezvoltarea cheagurilor de sânge, care pot cauza infarct sau accident vascular cerebral.

Simptome:

  • Oboseală
  • Febră
  • Dureri musculare şi articulare
  • Durere la nivelul pieptului

Pe măsură ce afecțiunea evoluează, se pot dezvolta următoarele simptome:

  • Ritm cardiac accelerat sau neregulat
  • Palpitaţii
  • Senzaţie de lipsă de aer atât în repaus, cât şi în mişcare
  • Dureri toracice puternice, ascuţite, care se extind la nivelul umerilor sau gâtului
  • Oboseală cronică
  • Dureri de cap puternice
  • Retenţie de apă şi umflarea picioarelor
  • Senzaţie de leşin
  • Ameţeală
  • Diaree
  • Retenţie urinară
  • Pierderea conştienţei

Poate vaccinul să cauzeze această afecțiune?

Trebuie precizat faptul că acest aspect este în prezent investigat, iar până acum experții din domeniu nu au confirmat o relație cauză-efect între cele două.

Dr. Amesh Adalja, cercetător principal la Centrul Johns Hopkins pentru Securitatea Sănătății, a afirmat că este „dificil” de sesizat o legătură potențială între vaccinurile împotriva COVID-19 și miocardită, deoarece vaccinurile ARNm nu conțin un virus real.

„Este doar o bucată de material genetic. Ipoteza este că vaccinul declanșează un răspuns imun care poate avea unele daune colaterale la anumite persoane care sunt predispuse la miocardită din anumite motive. Motivul exact nu a fost stabilit în acest moment”, a precizat el.

 

Ultimele stiri

Parteneri