Sari la conținut

Mitul mâncatului după 6 seara, demontat. Nutriționist celebru: Nu renunțați la masa de seară!

alimente benefice
Sursa foto: arhiva Doctorul Zilei
Cum arata cina ideala

Un nutriționist celebru demontează  mitul mâncatului seara după ora 6:00. La finalul zilei, organismul are nevoie să se relaxeze alături de o masă sățioasă și să-și refacă rezervele de energie, susține specialistul.

În ciuda faptului că foarte mulți ani nutriționiștii au propagat ideea că masa de seară este una periculoasă pentru persoanele care vor să se mențină sau care vor să slăbească, adevărul este altul.

Mihaela Bilic
sursa foto: arhiva Doctorul Zilei

Mitul mâncatului după 6 seara, demontat de un nutriționist celebru

Mihaela Bilic, un cunoscut nutriționist din România, susține că masa de seară are un rol extrem de important pentru starea noastră generală de sănătate.

„Avem voie să mâncăm după ora 6:00 seara? Ani la rând nutriționiștii ne-au creat senzația că masa de seară este periculoasă pentru siluetă.

Când de fapt la finalul zilei avem nevoie de un moment de relaxare, pe lângă refacerea rezervelor de energie. Putem spune că masa de seară are dublu rol, să ne hrănească și să ne dea o stare de bine”, a explicat Mihaela Bilic, pe Facebook.

Reguli simple pentru o cină perfectă

Mihaela Bilic oferă exemple despre ce anume trebuie să mâncăm pentru a avea parte de un somn liniștit și de o masă sățioasă pentru organismul nostru.

„Ce reguli trebuie să respectăm pentru o cină perfectă? Depinde de obiectivele pe care le avem și de ora la care ne culcăm. Țineți cont că metabolismul încetinește spre seară, însă chiar și în timpul nopții organismul consumă calorii pentru funcțiile de bază. Meniul diferă dacă vrem să slăbim, să avem o digestie ușoară sau un somn odihnitor.

  • În cazul unui meniu echilibrat farfuria pentru masa de seară va fi împărțită astfel: 1/3 proteine (carne pește ouă sau brânză); 1/3 făinoase (cartofi paste orez pâine) sau leguminoase boabe (fasole mazăre linte). Ultima treime va fi rezervată pentru legume proaspete sau gătite, cu cat mai colorate și mai diferite, cu atât mai bine.
  • Dacă vrem să slăbim menținem în farfurie proteinele și legumele, însă renunțăm la făinoase. Un castron mare de salată asortată cu o bucată de carne sau pește la grătar sunt cel mai bun exemplu pentru o cină de slăbit. Atenție și la aportul de grăsimi, fiecare gram are 9 cal, deci fiți zgârciți cu uleiul din salată și alegeți carnea mai puțin împănată.
  • Dacă vrem să dormim bine o porție de paste cu brânză e alegerea corectă. Supa cremă sau tocănițele cu legume sunt ușor de digerat. Evitați prăjelile tocăturile și alimentele care fermentează (broccoli varză fasole). La capitolul desert orezul cu lapte și bananele au efect de liniștire.
  • Pentru copii și sportivi împărțirea farfuriei se schimbă: produsele făinoase vor ocupa jumătate din suprafață, iar proteinele și legumele câte un sfert. Amidonul din făinoase reface rezervele de glicogen din ficat și mușchi și asigură energie pentru activitatea fizică de peste zi.

Deci nu lăsați pe nimeni să vă interzică masa de seară, însă aveți grijă să alegeți meniul care vi se potrivește!”, a mai scris nutriționistul.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel