Mituri spulberate de un cunoscut nutriționist: ”O brioșă nu te îngrașă!”

Mituri spulberate de un cunoscut nutriționist: ”O brioșă nu te îngrașă!”
Mituri spulberate de un cunoscut nutriționist: ”O brioșă nu te îngrașă!”

„Sănătos” și „în formă” ține și de postură și de gândire, arată dieteticiana

Nutriționist cunoscut desființează mituri. Ce îngrașă și ce nu îngrașă cu adevărat. „Sănătatea arată altfel de la om la om”.

Când vine vorba de a mânca sănătos, automat ne gândit că e ceva scump, care se prepară greu și necesită mult timp. Leanne Ward, o dieteticiană în vârstă de 28 de ani din Brisbane, dorește să demonstreze că nu e așa. Ea spune că avem nevoie de o abordare inteligentă a nutriției, arătând, totodată, că marile mituri legate de alimentație n-au nicio bază reală.

În primul rând, ar trebui să ne stabilim ținte acceptabile și realizabile când vorbim de sănătate și stil de viață sănătos. Potrivit lui Leanne, care este dietetician clinician specializat în sport, la Brisbane, industria creată în jurul „sănătății” poate crea, în prea multe cazuri, confuzie în rândul femeilor și bărbaților. „Sănătos nu însemană neapărat să-ți numeri caloriile sau să te cântărești în fiecare zi”, a explicat ea, pentru FEMAIL.

Dieta se stabilește în funcție de organism

„Sănătatea arată altfel de la om la om. (…) Nu te lăsa amăgit că dieta care a funcționat la prietena, vecina sau colega ta va avea același efect și asupra ta. Nu e așa! (…) la muncă, mereu mă întreabă colegii câte calorii consum pe zi. Nu e relevant! Am 1.83 înâlțime, am nevoie de mai mulți nutrienți decât o persoană de 1.53. Suntem diferiți unii de alții. Dacă ar exista o rețetă universal valabilă n-am mai avea o criză a obezității!”, spune ea.

Cheia unei diete adecvate organismului tău o descoperi apelând la un medic dietetician. „Dacă sunteți sportivi, vă duceți la un dietetician specializat în sport, dacă nu, mergeți la un dietetician normal, unul care să fi studiat la facultate măcar 4 ani așa ceva!”, subliniază Leanne.

„Scăpările nu îngrașă!”

„Și? Ai mâncat o brioșă. înghețată sau o farfurie de spaghete! Bine ai venit în clubul nostru. Suntem zeci de milioane la fel ca tine! (…) Oamenii nu înțeleg că o astfel de scăpare nu te îngrașă, și nici că doar o singură salată nu te va face sănătătos (…) Dacă faci exerciții regulat și mănânci alimente cât mai puțin procesate, atunci e suficient loc și pentru prăjituri, vin și brânzeturi”, arată dieteticiana.

O zi pe masa dieteticianului

Leanne Ward încearcă să mănânce o dată la 3-4 ore, pentru că este o persoană foarte activă și are mereu senzația de foame.

MIC DEJUN: Ouă la tigaie, puse peste o felie de pâine sau musli de casă și iaurt grecesc.

GUSTARE: Un fruct și 100 de grame de seminte, alături de un cappucino (cu lapte de soia), sau brânză slabă și morcovi fierți.

PRÂNZ: Salată cu tofu la grătar, brânză și cartofi la cuptor sau ton cu salată și brânză.

GUSTARE: Un iaurt grecesc cu o lingură de semințe de chia sau un fruct cu un baton cu müsli.

CINĂ: Omletă din două ouă, cu legume la tavă/cuptor, plus o jumătate de felie de pâine prăjită sau somon la grătar cu orez brun și legume preparate la aburi, ori pizza de casă, salată de paste cu vegetale.

GUSTARE: Un fruct sau câteva pătrățele de ciocolată de bună calitate.

97 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox