Din cuprinsul articolului
Motivul secret pentru care logo-ul de la McDonald’s este „roșu și galben”. Fie că iubești sau nu produsele de la McDonald’s, trebuie să recunoști că majoritatea oamenilor sunt familiarizați cu logo-ul roșu și galben al acestui celebru lanț de restaurante de tip fast-food.
Arcurile aurii se găsesc peste tot în lume și se dovedește că există un motiv inteligent pentru care prezintă cele două culori îndrăznețe. Mulți vor presupune că este o alegere simplă de design, în timp ce alții cred că e doar vorba de culorile care se potrivesc cu ketchup-ul și muștarul.
Cu toate acestea, aceste culori fac parte dintr-un plan foarte inteligent care ispitește clienții să intre pe ușile lanțului de fast-food fără să-și dea seama.
Potrivit psihologului și expertului principal în culori, Karen Haller, selecția nuanței nu este deloc întâmplătoare și există o explicație științifică.
Psihologul explică într-o postare pe site-ul său oficial de consultanță comportamentală că „dispoziția pe care o emite această combinație de culori este perfectă pentru piața lor țintă”, atrăgând, prin urmare, mai mulți clienți.
Potrivit Mirror, Karen Haller a explicat care sunt calitățile psihologice ale celor două culori.
„Privind calitățile psihologice pozitive ale roșului și galbenului în relație cu industria fast-food, roșul declanșează stimularea, apetitul, foamea, atrage atenția. Galbenul declanșează sentimentele de fericire și prietenie. Când combini roșul cu galbenul este vorba despre viteză, promptitudine. Intri, mănânci și ieși.”
„Galbenul este, de asemenea, culoarea cea mai vizibilă în lumina zilei, motiv pentru care McDonald’s M poate fi văzut de la distanță. Limbajul culorii este comunicat mai repede creierului decât cuvintele sau formele, deoarece acţionează direct asupra sentimentelor și emoțiilor noastre.”
Psihologul Karen Haller a explicat și de ce McDonald’s a schimbat o serie de culori ale ramurilor în verde în ultima vreme, ceea ce „provocă sentimentele naturii, naturale și prietenoase cu mediul”.
Această alegere interesantă oferă o senzație mai relaxată și mai puțin grăbită, într-un mod pe care Karen îl compară cu un alt gigant al străzii, Starbucks.
Explicațiile psihologului nu au rămas fără urmări: mulți oameni au rămas uimiți: „Mulțumesc pentru distribuire – voi acorda mai multă atenție branding-ului și culorii în viitor!”, a spus un urmăritor.
Un altul a remarcat: „Întotdeauna am crezut că McDonald’s a ales roșu și galben pentru că sunt culorile ketchup-ului și muștarului – ceea ce te duce cu gândul la hamburgeri! La mine funcționează oricum”.
Alertă METEO: Vremea rea continuă în nordul Italiei, în special în regiunile Lombardia și Veneto.…
Peste 100.000 de pachete de pâine feliată retrase de pe piață. În orice țară, siguranța…
Un medic de la Institutul Oncologic din Bucureşti cercetat pentru ucidere din culpă, după ce…
În contextul medicinei moderne, terapia durerii reprezintă o componentă-cheie în îngrijirea pacienților. Aceasta se refera…
Carmen Harra, despre un leac pe care l-a învățat de la Dalai Lama. Cancerul este…
Fructele care combat stresul. consumul de fructe poate aduce o multitudine de beneficii pentru sănătate,…