miercuri, martie 3, 2021

Mihaela Bilic, semnal de alarmă. „Nimeni nu mai este ceea ce pare/ Am pierdut esența existenței noastre: sentimentele”.

Reputatul nutriționist Mihaela Bilic a publicat pe contul său de Facebook un text despre importanța relațiilor în sănătatea fizică și mai ales psihică a oamenilor. În contextul pandemiei de coronavirus, dr. Bilic susține că este foarte important să ne cultivăm relațiile și sentimentele.

Mihaela Bilic, semnal de alarmă. „Nimeni nu mai este ceea ce pare”

„Până și relațiile se “cumpără” online. Izolarea socială impusă de pandemie a fost lovitura de grație pentru tot ce înseamnă “Relații”. Indiferent că vorbim de iubire, sex, prietenie, căsătorie… Paradoxul este că în secolul XXI ne este greu să comunicăm direct cu cei din jurul nostru.
Suntem mai timizi, mai lipsiți de inițiativă, mai nepricepuți în a stabili contacte noi. În plus trăim într-o eră a aparențelor și a falsității. Acum, mai mult ca niciodată, ne ascundem în spatele filtrelor și a trucurilor de orice fel, în căutarea unei imagini cat mai aproape de perfecțiune.

Nimeni nu mai este ceea ce pare. Și din dorința de a-i uimi/cuceri pe cei din jur, cred că până și noi am uitat cine suntem, ne-am pierdut…

Nu e de mirare că singurul loc în care oamenii mai au curaj să interacționeze în căutarea unei relații de orice fel, este internetul, cu toată avalanșa lui de aplicații și rețele de socializare.
Trist este că acolo nu ai curajul să fii cine ești, tocmai pentru că toată lumea amăgește pe toată lumea.
Alegerea unui partener a ajuns să semene extrem de mult cu vânzarea prin corespondență. Ai un catalog cu sute de imagini, o ofertă ce pare nesfârșită. Iar ție nu-ți rămâne decât să bifezi ce îți place. Și să-i “arunci la coș” pe cei care nu-ți plac”, este de părere medicul nutriționist.

Mihaela Bilic. „În această goană absurdă după o imagine perfectă, am pierdut esența existenței noastre: sentimentele

Mihaela Bilic atrage atenția asupra minciunii din spatele imaginilor perfecte construite pe rețelele de socializare. Medicul nutriționist consideră că nimeni nu mai are răbdare și timp să descopere frumusețea interioară a celui de alături.

„Aici însă apare pericolul, tragedia… În această abundență artificială nu îți dai seama că până și tu ești o marfă de consum, care va fi judecată superficial și de multe ori refuzată fără motiv.

Independent de câte “like-uri” dai tu, trebuie să aștepți cu înfrigurare să fii plăcut înapoi. Iar dacă asta nu se întâmplă, ființa noastră suferă în tăcere, o percepe ca pe o respingere.

În plus, chiar mecanismul de funcționare al acestor platforme face o selecție automată a partenerilor cu care te-ai putea potrivi. Astfel încât te trezești încadrat într-o anumită categorie în funcție de vârstă, greutate sau cine știe ce criterii arbitrare se folosesc. Abuzul poate merge mai departe: în anul 2015 site-ul “Beautiful People” a exclus 3000 de membri pentru simplul motiv că s-au îngrășat. Cu alte cuvinte nu mai ai dreptul să faci parte din grupul oamenilor frumoși pentru că, ce să vezi, doar slabii sunt frumoși.

Dacă până acum, aproape 40% dintre europenii în vârsta de 18-34 ani utilizau aplicațiile și site-urile de întâlniri online pentru a relaționa, oare ce se va întâmpla ca urmare a pandemiei și a izolării sociale?

Dacă 30% dintre utilizatorii de internet consideră partenerii ca fiind un produs de consum, oare vom avea în curând și magazine cu dragoste de vânzare? Nu mai are nimeni timpul, răbdarea și dorința de a descoperii frumusețea interioară a cuiva. Imaginea e singura care vinde. Iar în această goană absurdă după o imagine perfectă, fie ea și falsă, am pierdut esența existenței noastre: sentimentele.
Ce va urma e greu și trist de imaginat… și cu atât mai greu de reparat”, este mesajul celebrului medic nutriționist.

 

Ultimele stiri

Parteneri