sâmbătă, septembrie 19, 2020

Mersul pe jos reprezintă o metodă facilă și la îndemâna oricui de a face sport, accesibilă atât persoanelor cu o condiţie fizică bună, cât şi celor care suferă de afecţiuni care nu le permit să facă sport într-un mediu dedicat.

Interesant  este faptul că mersul pe jos, așa cum bine știm cu toții, nu implică niciun cost, are un risc minim de accidentare şi poate fi extrem de agreabil, atunci când este practicat alături de alte persoane.

Citește și:

Beneficiile mersului pe jos asupra sănătăţii sunt cunoscute: reduce riscul de cancer sau de demenţă, ajută sistemul cardiovascular, ajută la asimilarea vitaminei D prin expunerea la razele solare, îmbunătăţeşte tonusul muscular şi starea de spirit. Și în cazul bolilor neurologice mersul pe jos ajută.

Plimbările în ritm susţinut, efectuate de trei ori pe săptămână, cresc dimensiunea hippocampusului, centrul cerebral al memoriei, una dintre primele regiuni ale creierului afectate de maladia Alzheimer, au descoperit cercetătorii americani.

Citește și:

Cercetătorii au cerut unui grup de 120 de bărbaţi şi femei, cu vârsta cuprinsă între 55 şi 80 de ani, să efectueze plimbări în pas sprinten, cu durata a 40 de minute, de trei ori pe săptămână.

În mod normal, creierul se micşorează odată cu vârsta. Cu toate acestea, în urma scanării creierului participanţilor la experiment, după un an de plimbări susţinute, s-a constatat că regiunile-cheie la nivel cerebral, inclusiv hippocampusul, şi-au mărit dimensiunea cu 2%, au afirmat cercetătorii.

Citește și:

Pe 6 octombrie 2018, începând cu ora 9:00, debutează  Ziua Internațională a Mersului pe Jos, în Parcul Circului din București. Evenimentul „Te provocăm la mers sportiv” este deschis tuturor, indiferent de vârstă sau condiție fizică, iar intrarea este gratuită. Participanții vor face trei ture de parc în pași de mers sportiv.

Parteneri