Nutriționist: ”Această legumă abundă în vitamine și minerale și este printre alimentele cu cea mai mare cantitate de vitamina C”

Nutriționist: ”Această legumă abundă în vitamine și minerale și este printre alimentele cu cea mai mare cantitate de vitamina C”
Nutriționist: ”Această legumă abundă în vitamine și minerale și este printre alimentele cu cea mai mare cantitate de vitamina C”

Această legumă abundă în vitamine și minerale. Livia Nena, biolog–nutriționist a dezvăluit, într-un interviu pentru Rador, ce virtuți terapeutice are banala varză și ce nutrienți conține. 

Bogăţia vitaminică a verzei trebuie subliniată, pentru că ea este printre legumele cu cel mai mare conţinut de vitamina C. Foile care se află în exteriorul verzei sunt foarte concentrate în vitamina CAtenţie, prin fierbere, însă, se pierde aproximativ 30-40% din conţinutul acesta de vitamina C! Deci este recomadabil să fie consumată crudă, pentru cei care vor să beneficieze de vitamina C.

Această legumă abundă în vitamine și minerale. De asemenea, varza este bogată în vitamina E, cam 2-7 miligrame la 100 de grame, ceea ce constituie un adevărat record pentru o legumă. O cantitate de 200 de grame de varză, consumată zilnic, acoperă necesarul zilnic de vitamina E. La fel, 200 de grame de varză acoperă necesarul zilnic de vitamina A. Precizez că avem în varză şi concentraţie mare de carotenoizi care de fapt se transformă, în organism, în vitamina A.

Revin la cantitatea aceasta de 200 de grame, care este o cantitate de bun simţ pe care orice persoană poate să o consume la o masă. Prin urmare, 200 de grame de varză acoperă un necesar zilnic de vitamine din complexul (B1, B2, B, B5, B6, B9). Acest complex de vitamina B combate procesele degenerative la nivelul organismului. În ceea ce priveşte mineralele, varza abundă în minerale (potasiu, calciu, magneziu, fier, cupru, fosfor, sulf). Precizez, de asemenea, şi conţinutul în fibre! Varza conţine multe fibre. Dintre aceste fibre atât de preţioase pentru organism, varza conţine: celuloză, hemiceluloză.

Această legumă abundă în vitamine și minerale. Prezenţa fibrelor în varză explică şi anumite intoleranţe pe care unele persoane le au atunci când consumă o cantitate mare de varză, însă modul de preparare a verzei poate înlătura aceste efecte nedorite. Fibrele alimentare sunt capabile să stimuleze intestinul şi să prevină constipaţia. O porţie de 200 de grame de varză asigură peste 20% din cantitatea de fibre necesară zilnic, care înseamnă 30-37 de grame.

În ce afecţiuni este indicată varza?

Livia Nena, biolognutriționist: Este recomandată în sfera cardiovasculară şi sangvină, în ulcere varicoase, anemie şi carenţe de vitamine şi minerale, în probleme respiratorii (afecţiuni bronhopulmonare şi chiar şi TBC). Varza este recomandată în problemele digestive (ulcer gastric şi duodenal, colită ulceroasă -sub forma de suc), în probleme genito-urinare (fenomene congestive şi inflamatorii). Sfera ORL (angină, laringită, sinuzită), la fel, beneficiază de consumul de varză. Varza este recomandată în inflamaţii şi infecţii intestinale.

Această legumă abundă în vitamine și minerale. Este recomandată chiar şi în probleme hepatice, cum ar fi ciroză cu ascită. În problemele dermatologice (infecţii cutanate, complicaţii ale acestora, contuzii şi răni), varza este de uz extern, prin aplicare pe zona afectată. Varza este bună şi în insolaţii, stări congestive generale, nevralgii şi diabet.

38 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox