vineri, iulie 23, 2021

Vara este renumită pentru bogăția fructelor pe care ne-o oferă, însă este important să știm ce fructe îngrașă, dacă ne dorim să ne menținem silueta.

„Cireșele îngrașă teribil” avertizează nutriționistul

Mihaela Bilic care spune că „pe un podium al fructelor care îngrașă, cireșele sunt primele. La toamnă vor fi strugurii care bat orice.”

Motivul este cantitatea ridicată de zahăr pe care aceste fructe o conțin, explică specialistul.

„Iar acum mi se pare că cireșele, prin aceste ameliorări de soi, mi se par că sunt atât de dulci, îmi par aproape grețos de dulci, parcă sunt confiate. Adică sunt din ce în ce mai mari, mai dulci, și nu neapărat că au fost cu pesticide, ci pentru că, sunt sigură, soiurile au fost ameliorate. Adică greu mai găsești cireșele alea apoase și fără gust pe care

le aveau bunicii noștri în curte,” spune nutriționistul.

„Iar cireașa e grea. Un kilogram de cireșe e un castron un pic mai mare. Căpșunile măcar nu au risc pentru siluetă. Dar cireșele, pepenii și strugurii sunt bombă,” adaugă Mihaela Bilic.

Nutriționista Eva Iorțan: Printre fructele cu cele mai puţine calorii se numără grapefruit, lămâia,  fructele de pădure şi căpşunile

„În topul fructelor cu multe calorii este avocado. Are multe vitamine, dar poate conţine 300 de calorii, adică echivalentul a două felii de pâine sau a unei bucăţi de carne. Bananele sunt fructe care au cam

200 de calorii. Sunt săţioase, sunt gustoase, dar dacă sunteţi la dietă trebuie să le evitaţi. Strugurii îngraşă deoarece au mult zahăr. Dacă alegeţi aceste fructe nu le consumaţi zilnic, ci odată pe săptămână. Printre fructele cu cele mai puţine calorii se numără grapefruit, lămâia,  fructele de pădure şi căpşunile“, a completat și nutriţionistul Eva Iorţan.

Când este corect să mâncăm fructele

„Fructele se digeră rapid. Ele ajung din stomac direct în duoden. De aceea se recomandă ca fructele să se mănânce pe stomacul gol şi nu ca desert după o masă copioasă. Dacă nu le mâncaţi dimineaţa,

consumaţi-le ca şi gustare la o distanţă de 2-3 ore faţă de mesele principale. Dacă le mâncaţi ca şi desert, vor fi reţinute în organism până se face digestia tuturor alimentelor. Fructele fermentează şi pot da aciditate sau gaze, care sunt neplăcute“, a spus Eva Iorțan .

Fructele care te ajuta sa slabesti prin caloriile negative sunt:

  • Pepene rosu: fructul-vedeta al verii contine foarte multa apa, iti hidrateaza organismul si iti mentine senzatia de satietate pentru mai mult timp, cu doar 30 de calorii la o suta de grame. In lunile iulie si august, pepenele rosu nu trebuie sa-ti lipseasca

    din meniul zilnic, fiind unul dintre cele mai bune fructe pentru slabit!

  • Ananas: bogat in bromelaina, enzima ce arde grasimile si te ajuta sa slabesti, ananasul este grozav in dietele de slabit. In plus, ananasul are efect antioxidant si iti mentine pielea tanara. O suta de grame de ananas au doar 30 de calorii, dupa cum am mentionat si mai sus.
  • Mar: merele au un indice glicemic scazut, deci nu influenteaza nivelul insulinei din organism si iti mentin glicemia constanta. O suta de grame de mere au intre 45-50 de calorii, in functie de sortiment.
  • Piersici: atat piersicile, cat si nectarinele, “surorile” lor fara puf, sunt benefice pentru silueta si intregul tau organism. Piersicile si nectarinele au putine calorii: doar 39 la suta de grame! In plus, un studiu american recent de la Universitatea din Texas arata ca piersicile si nectarinele, alaturi de prune, contin ingrediente bioactive care pot combate o serie de boli. Printre aceste afectiuni se numara obezitatea, diabetul dobandit in urma excesului ponderal, precum si afectiunile cardiovasculare.
  • Grepfruit: acest fruct minunat pentru silueta nu poate sa lipseasca din niciun articol despre fructele care te ajuta sa slabesti! Grepfrutul este unul dintre cele mai cunoscute fructe cu calorii negative si este accesibil in orice anotimp, fiind una dintre optiunile cele mai la indemana pentru un meniu dietetic.

Ultimele stiri

Parteneri