miercuri, februarie 24, 2021

Dieta câștigătoare a Premiului Nobel. Un om de știință japonez pe nume Yoshinori Ohsumi a descoperit un principiu al alimentației care ne ajută să rămânem tineri și sănătoși. A fost atât de inovator, încât Ohsumi a primit Premiul Nobel pentru fiziologie și medicină în 2016.

Când avem senzația de foame de ceva timp, celulele reciclează tot ceea ce este vechi și inutil și devin tinere. Acest proces se numește autofagie. Iată un sistem care vă va ajuta să utilizați acest proces în avantajul vostru. Va trebui să schimbați un singur obicei de dietă.

Dieta câștigătoare a Premiului Nobel

Timpul în care mâncăm se numește fereastra dietei. Cineva care se trezește la 7 A.M. și ia micul dejun într-o oră deschide această fereastră la 8 AM. Dacă iau cina între orele 8 P.M. și 10 P.M., această fereastră are 12-14 ore în fiecare zi.

Înainte, oamenii credeau că ar trebui să mănânce mai des, dar în cantități mici, pentru că altfel, corpul ar păstra grăsimea.

Potrivit cercetărilor făcute în 2017, cei care mănâncă de la 8 A.M. la 8 PM sunt mai puțin sănătoși decât cei care mănâncă de la 8 A.M. la 2 P.M. Când fereastra dietei este mai îngustă, riscul de a avea diabet, anemie sau obezitate este mai mic.

Dieta câștigătoare a Premiului Nobel

Au existat multe studii despre legătura dintre scăderea unei ferestre de dietă și nivelurile de colesterol, zahăr din sânge, pofta de mâncare și greutate. În 2017, oamenii de știință și-au testat ideile pe oameni și și-au restrâns ferestrele de mâncare la 12, 8, 6 sau 4 ore. Toți oamenii au mâncat aceeași mâncare ca de obicei, fără să aleagă alimente speciale. Numărul de calorii din grupurile de control a fost același.

Restricția de timp ajută la pierderea în greutate. Acest lucru se datorează faptului că organismul arde mai multe grăsimi noaptea și senzația de foame scade, la fel și cantitatea de energie folosită.

Fereastra metabolică mică este bună pentru sănătate în general din următoarele motive:

  • Protecția împotriva luminii UV, a cancerului de piele și a îmbătrânirii crește.
  • Riscul de cancer mamar scade.
  • Tensiunea arterială scade.
  • Riscul de afecțiuni cardiace scade.
  • Calitatea somnului devine mai bună.

Este important nu doar să restrângeți fereastra dietei, ci și să alegeți momentul potrivit pentru a mânca. Toată lumea are propriile ritmuri circadiene: ceasul biologic legat de schimbarea zilei și a nopții.

Dimineața începe producția de cortizol și avem energie și pofta de mâncare. Seara, se produce melatonină, ceea ce înseamnă că organismul se pregătește să doarmă și să încetinească procesele interne – inclusiv digestia.

  • Dacă mănânci seara, ceasul biologic își pierde ritmul.
  • Ești obosit dimineața, ceea ce înseamnă că nivelul de cortizol este scăzut.
  • În timpul zilei, corpul se trezește.
  • Seara, dacă nivelul de cortizol crește, suntem activi și flămânzi, chiar dacă organismul are nevoie să doarmă.
  • Ca urmare, riscul de diabet, obezitate și depresie crește.

Pentru a avea programul biologic potrivit, trebuie să:

  • Trezește-te la 6 A.M. la 7 A.M. sau când este lumină afară.
  • Ia micul dejun la 30-60 de minute după ce te-ai trezit.
  • Începeți lucrul la 2-3 ore după trezire.
  • Mănâncă mai mult la micul dejun decât la prânz.
  • Reduceți fereastra dietei la 6-8 ore, fără modificări ale numărului de calorii.

Oamenii de știință au aflat că cei care aleg un mic dejun mai mare și un prânz mai mic au slăbit mai repede decât cei care au făcut-o invers.

Fereastra de 9 ore este un program dur de urmat: treziți-vă la 7 AM, apoi luați un mic dejun bun la 8 AM, mâncați mai puțin la prânz și, după aceea, mâncați cina la 4 AM Și dacă puteți, nu mai mâncați nimic apoi.

Ultimele stiri

Parteneri