Sari la conținut

Oamenii de ştiinţă au descoperit ce se întâmplă în organism când mâncăm pepene

sursa foto: arhiva Doctorul Zilei
beneficii dovedite ştiinţific

Pepenele este nu doar delicios, dar şi sănătos, datorită conţintului bogat de antioxidanţi care protejează, de pildă, de ateroscleroză prin reducerea nivelului de colesterol „rău”, potrivit unui nou studiu realizat de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Kentucky (Statele Unite).

Cercetătorii au descoperit că soarecii de laborator ce au urmat o dietă cu alimente bogate în grăsimi saturate au avut un nivel ridicat al grăsimilor în sânge. În grupul de control, animalele au primit apă, iar în cel principal suc de pepene.

După două luni, şoarecii care au consumat pepene au scăzut în greutate, constatându-se o reducere considerabilă a nivelului de grăsimi, fără afectarea masei musculare. Astfel, s-a descoperit că nivelul plasmatic al lipidelor a fost semnificativ mai scăzut al subiecţilor care au băut suc de pepene. În plus, au avut loc schimbări pozitive în ce priveşte reducerea leziunilor aterosclerotice la artere.

100 de grame de pepene, doar 38 de calorii

Experţii au listat o serie de beneficii ale consumului acestui fruct, care într-o cantitate de 100 de grame conţin doar 38 de calorii. De asemenea, pepenele conţine acid folic şi magneziu, care normalizează rata metabolică.

Pacienților care suferă de retenție de apă din cauza acidului uric ridicat din organism (inclusiv tensiune arterială mare) li se recomandă consumul de pepene roșu, pentru că stimulează diureza. Trebuie să se ia în considerare că două felii de pepene sunt echivalente cu un pahar mare de apă, potrivit doc.ro. Însă calitățile pepenelui roșu nu se opresc aici, fiind de ajutor, de exemplu, și la eliminarea deșeurilor din organism.

Pepenele verde este un fruct de vară bogat în nutrienți, dulce și suculent. Se crede că a fost cultivat pentru prima dată în nord-estul Africii în urmă cu 4.000 de ani. Totuşi, din punctul de vedere al sănătăţii şi nutriţional, pepenele galben este mai recomandat decât cel roşu. Asta deoarece conţine mai multe proteine, magneziu, calciu și fibre, dar mai puțină fructoză (zahăr).

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel