Sari la conținut

Pacientul poate reclama medicii care îl redirecționează din spitalul de stat către privat, începând cu 1 septembrie. „E inacceptabil şi nedemn”

consultatie
Sursa foto: arhiva Doctorul Zilei
Pacientul poate reclama medicii care îl redirecționează din spitalul de stat către privat

Începând cu 1 septembrie 2025, pacienții din România vor avea posibilitatea de a raporta abuzurile în sistemul medical public printr-un formular online disponibil pe site-ul Ministerului Sănătății.

Această măsură vizează combaterea practicii de redirecționare abuzivă a pacienților din spitalele de stat către cabinetele private, o situație care a generat nemulțumiri și controverse în rândul cetățenilor.

Pacienții vor putea raporta redirecționările nejustificate către spitalele private

De la 1 septembrie 2025, Ministerul Sănătății din România va pune la dispoziția pacienților un formular online pentru a raporta redirecționările abuzive din spitalele publice către cabinetele private.

Această inițiativă vine ca răspuns la multiplele semnale de alarmă primite din partea cetățenilor, care au reclamat presiuni financiare și tratamente inadecvate în spitalele de stat.

Cum funcționează formularul online

Formularul va fi disponibil pe site-ul oficial al Ministerului Sănătății și va solicita următoarele informații:

  • Spitalul public unde a avut loc incidentul
  • Numele medicului implicat
  • Cabinetul privat către care pacientul a fost redirecționat
  • Costurile impuse pacientului

După completarea formularului, sesizările vor fi analizate de o echipă comună formată din reprezentanți ai Ministerului Sănătății și ai Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS).

Scopul este de a verifica fiecare caz în parte și de a aplica sancțiuni acolo unde este cazul.

Alexandru Ragobete: Redirecționarea abuzivă a pacienților este „inacceptabilă și nedemnă”

Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a subliniat că redirecționarea abuzivă a pacienților din spitalele publice către cabinetele private este „inacceptabilă și nedemnă”. Această practică nu doar că încalcă drepturile pacienților, dar și subminează încrederea în sistemul public de sănătate.

„Sistemul medical funcţionează mai bine printr-o colaborare deschisă între pacienţi şi medici. În România, un adevăr simplu trebuie cunoscut de toată lumea: spitalul public are obligaţia de a trata pacienţii.

Din păcate, am primit numeroase semnale că bolnavilor li se spune că «nu mai sunt locuri», «s-a terminat plafonul», «CT/RMN este stricat», «laboratorul nu funcţionează» sau că «nu există condiţii» – şi sunt trimişi către cabinete private, unde plătesc pentru servicii pe care ar fi trebuit să le primească gratuit. Această practică este inacceptabilă şi nedemnă”, a transmis ministrul Sănătăţii într-o postare pe Facebook.

Prin implementarea acestui formular online, autoritățile doresc să asigure transparență și responsabilitate în sistemul medical, oferind pacienților un instrument eficient pentru a-și proteja drepturile.

Inițiativa Ministerului Sănătății reprezintă un pas important în direcția modernizării și transparentizării sistemului de sănătate din România. Este esențial ca pacienții să fie conștienți de drepturile lor și să utilizeze acest formular pentru a raporta orice abuz sau neregulă întâmpinată.

Carmen Alecu
Alecu Carmen

Absolventă de Jurnalism. Am inceput sa lucrez in presa in 2000, la Abracadabra. A urmat Acasa Magazin. Dupa o pauza de cativa ani, am reinceput sa lucrez la EVZ. A urmat EvzMonden si InfoActual. La Doctorul Zilei lucrez din noiembrie 2020.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel