vineri, martie 5, 2021

Cauza prediabetului nu este determinată, însă există anumiți factori care pot influența dezvoltarea afecțiunii. Printre acești factori se află istoricul familiei, genetica, greutatea corporală și stilul de viață nesănătos. Spre deosebire de diabetul de tip 2, prediabetul este reversibil.

Deși prediabetul este reversibil, este esențial să recunoaștem primele semne din timp. Dacă nu este tratat corespunzător, prediabetul se poate transforma în diabet de tip 2.

Ce este prediabetul?

În prediabet, nivelul zahărului din sânge este mai mare decât limita normală, însă nu atât de mare încât să fie diagnosticat drept diabet. De obicei, această afecțiune provine din rezistența la insulină, o problemă caracterizată prin incapacitatea corpului de a utiliza corect acest hormon. De obicei, prediabetul este reversibil și poate fi tratat înainte de a se transforma în diabet de tip 2.

Simptome ale prediabetului:

  • Porțiuni strălucitoare sau solzoase la nivelul pielii
  • Guta
  • Piele îngroșată
  • Căderea părului
  • Oboseala cronică

Cum ții sub control prediabetul și cum eviți diabetul de tip 2?

Creșterea consumului de fibre. Fibrele stimulează senzația de sațietate și eliberează energie treptat, spre deosebire de alți nutrienți. De asemenea, acestea îmbunătățesc digestia și previn creșterea glicemiei. Alimente bogate în fibre: semințele, nucile, cereale integrale, fasole, fructe și legume.

Hidratează-te corespunzător. Hidratarea este foarte importantă pentru organism și este esențială pentru menținerea sănătății generale. În această circumstanță, apa are rolul de a menține glicemia sub control. De asemenea, apa favorizează funcționarea normală a rinichilor și ajută la eliminarea toxinelor din organism.

Limitează consumul de zahăr. În prediabet, zahărul rafinat ar trebui eliminat complet din alimentație. Zahărul rafinat dezechilibrează metbolismul, stimulează creșterea nivelului de glicemie și contribuie la dezvoltarea diabetului.

Fii activ. Exercițiile fizice sunt esențiale în prevenirea diabetului și de a ține sub control prediabetul. Sedentarismul crește rezistența organismului la insulină și duce la apariția diabetului. Orice tip de mișcare, efectuat cel puțin 30 de minute pe zi, este recomandat. Mersul pe jos, alergatul, mersul pe bicicletă sau dansul sunt forme de mișcare excelente. De asemenea, exercițiile fizice previn obezitatea și favorizează pierderea în greutate, factori esențiali pentru menținerea sub control a prediabetului și prevenirea diabetului de tip 2.

 

Ultimele stiri

Parteneri