Sari la conținut

Premiul Nobel 2022 pentru Medicină: paleogeneticianul suedez Svante Pääbo. 900.000 de dolari pentru „descoperiri privind genomul hominizilor dispăruţi şi evoluţia umană”.

Luni, 3 octombrie, Svante Pääbo, un paleogeneticiam suedez, a fost desemnat laureatul premiului Nobel pentru medicină pe anul 2022.

Premiul Nobel 2022 pentru Medicină: Svante Pääbo

Cercetătorul în vârstă de 67 de ani a fost recompensat pentru „descoperirile sale privind genomul hominizilor dispăruţi şi evoluţia umană”, a anunţat, luni, Comitetul Nobel.

„Prin cercetările sale de pionierat, Svante Pääbo a realizat ceva aparent imposibil: a secvențiat genomul omului de Neanderthal, o rudă dispărută a oamenilor din zilele noastre. De asemenea, a făcut o descoperire senzațională a unui hominin necunoscut până atunci, Omul de Denisova.

De asemenea, Pääbo a descoperit că a avut loc un transfer de gene de la acești hominizi dispăruți la Homo sapiens în urma migrației din Africa, în urmă cu aproximativ 70.000 de ani.

Acest flux străvechi de gene către oamenii din zilele noastre are relevanță fiziologică în prezent, afectând, de exemplu, modul în care sistemul nostru imunitar reacționează la infecții”, se arată în comunicatul oficial.

Fiecare premiu Nobel este însoţit de un cec în valoare de 10 milioane de coroane suedeze (900.000 de dolari americani).

Premiul Nobel pentru Medicină dă startul în mod tradiţional seriei de anunţuri anuale ale celor mai prestigioase premii din lume, la începutul lunii octombrie.

Astăzi și mâine vor fi anunţate premiile Nobel pentru fizică, respectiv chimie, în timp ce joi şi vineri, vor fi anunţaţi câştigătorii distincţiilor pentru literatură, respectiv pace.

Ultimul premiu, cel pentru economie, va fi anunţat săptămâna viitoare, luni, acesta nefiind însă bazat pe ultima dorinţă a celui care a iniţiat aceste premii, magnatul industrial suedez Alfred Nobel (1833-1896), inventatorul dinamitei.

Premiile vor fi decernate la 10 decembrie, ziua în care se comemorează moartea lui Alfred Nobel.

Reamintim că anul trecut, laureații premiului Nobel au fost cercetătorii americani David Julius şi Ardem Patapoutian, pentru „descoperirea receptorilor de temperatură şi de atingere”, potrivit anunţului Comitetului Nobel.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel