sâmbătă, februarie 27, 2021

Una dintre cele mai frecvente tulburări digestive este aciditatea, care poate provoca arsuri la stomac – o senzație de arsură în piept, stomac și gât. Încercați aceste alimente și remedii casnice pentru a combate aciditatea în mod natural.

De multe ori nu acordăm atenția cuvenită problemelor digestive pe care le manifestăm. Acest lucru se poate datora faptului că de cele mai multe ori disconfortul este temporar sau pentru o scurtă perioadă de timp. Reacționăm la problemele digestive numai dacă starea devine extrem de dureroasă.

Afecțiunile digestive, dacă nu sunt tratate, ar putea provoca, de asemenea, ravagii asupra sănătății noastre. Una dintre cele mai frecvente tulburări digestive este aciditatea. Aciditatea este definită ca o boală digestivă în care acidul sau bila biliară irită conductele alimentare. Aciditatea poate provoca arsuri la stomac – o senzație de arsură în piept, stomac și gât. Episoadele frecvente de arsuri la stomac (mai mult de două-trei ori pe săptămână) pot duce la probleme severe, cum ar fi boala de reflux gastroesofagian (GERD), care necesită intervenție medicală.

Simptomele frecvente asociate cu aciditatea sunt:

  • Disconfort abdominal, mai ales pe stomacul gol
  • Greață sau poate vărsături
  • Balonare; creșterea circumferinței abdominale
  • Schimbare în mișcare; mișcări libere sau constipație
  • Pierderea poftei de mâncare

Pentru a depăși problema acidității, trebuie să vă mențineți un stil de viață sănătos, ceea ce înseamnă să mâncați la momentul potrivit, să mâncați în poziție așezată, să mestecați bine mâncarea, să stați în poziție verticală cel puțin o jumătate de oră după masă. Mâncările frecvente ușoare, spre deosebire de mesele grele și exercițiile fizice regulate, contribuie la menținerea acestui control. Există unele alimente și remedii casnice care pot ajuta la menținerea acidității sau a problemelor conexe la distanță. Remediile de la domiciliu funcționează bine în ameliorarea simptomelor acidității și, de asemenea, au beneficii pe termen lung ale controlului acidității.

Iată 6 alimente și remedii pentru combaterea acidității:

  1. Ajwain

Semințele de carambel au fost asociate de mult timp cu atenuarea disconfortului gastric și cu ajutorul digestiei robuste. Timolul său biochimic, un ingredient activ în ajwain, ajută la digestia robustă. Semințele de carambol pot fi luate cu un vârf de sare, mestecate și ingerate; de asemenea, puteți înmuia o linguriță în apă peste noapte și să aveți beți apa dimineață.

  1. Saunf sau semințe de fenicul

Luarea unui vârf de saunf (sau semințe de fenicul) după masă este o parte destul de comună a tradiției indiene. Acest lucru ajută la mirosul gurii, dar, mai important, această practică a început deoarece ajută la digestie. Un amestec de saunf și mishry este mai bun pentru digestie. Saunf este dat copiilor mici pentru ameliorarea colicelor – este sigur și eficient de utilizat. În afară de după masă, se poate folosi și saunf înmuiat în apă peste noapte sau se poate face apă caldă saunf. Saunf poate fi adăugat și la ceai. Adăugarea unui pic de zahăr ajută mai mult.

  1. Lapte și iaurt

Laptele este un antidot perfect pentru aciditate. Laptele rece sau la temperatura camerei ameliorează imediat aciditatea. Sorbitul este de preferat în loc să înghiți. Laptele este un antiacid natural. Bogat în săruri de calciu neutralizează acidul.

Iaurtul este un alt mod de a controla aciditatea. În plus, conține calciu și este și un probiotic natural care asigură un intestin mai sănătos și o digestie mai bună.

  1. Mierea

Cercetările au arătat că luarea unei lingurițe de miere cu apă caldă ajută la aciditate. Adăugarea de lămâie îl face un bun agent alcalinizant care neutralizează acidul din stomac.

  1. Dhania sau coriandru

Dhania poate fi utilizat atât ca frunze proaspete, cât și ca semințe uscate pentru combaterea acidității. Doar aproximativ 10 ml de suc de coriandru verde funcționează. Poate fi adăugat în apă sau zară. Pudra de semințe de coriandru uscată poate fi presărată sau adăugată la gătit. Ceaiul din semințe de coriandru este un alt mod ușor de a-l lua. Coriandrul este asociat cu reducerea balonării, un simptom comun al acidității, precum și cu controlul greaței și vărsăturilor.

  1. Fructe

Toate fructele, inclusiv citricele, lasă o cenușă alcalină, neutralizând acizii. De asemenea, adaugă fibre care îmbunătățesc digestia și sănătatea. A lua zilnic două fructe proaspete este o strategie bună pentru controlul acidității. Fructele reprezintă o opțiune bună de gustare, iar consumul de gustări între mese este o modalitate bună de a controla aciditatea care dăunează mucoasei stomacului.

În timp ce acestea sunt câteva alimente care previn și controlează aciditatea și simptomele acesteia, dar acestea trebuie asociate cu un stil de viață sănătos. Un stil de viață sănătos este o cheie pentru un sistem digestiv sănătos.

 

 

Ultimele stiri

Parteneri