luni, septembrie 27, 2021

Probleme de constipație? Constipația și mișcarea neregulată a intestinului sunt cele mai frecvente probleme de sănătate cu care se confruntă oamenii din întreaga lume.

Potrivit unui ultim sondaj, aproximativ 22% dintre persoanele care locuiesc în orașe metropolă se confruntă cu consecințele unui stil de viață nesănătos și sedentar sub formă de constipație.

Potrivit cărții „The Complete Book of Ayurvedic Home Remedies” de dr. Vasant Lad, „constipația este o afecțiune cauzată de insuficiența fibrelor în dietă, aportul inadecvat de apă, lipsa exerciții fizice, consumul de carne grea și numeroși alți factori. ”

Dar nu te îngrijora! Consumul acestor fructe de iarnă poate ajuta la curățarea stomacului și la menținerea constipației la distanță.

  1. Strugurii

Strugurii sunt bogați cu fibre dietetice. Conform USDA, o porție de 100 de grame de struguri conține 4 grame de fibre. Se știe că fibra crește volumul de scaun și ajută alimentele să treacă lin prin sistemul digestiv.

Există multe modalități prin care puteți adăuga struguri în dieta voastră – îi puteți mânca așa cum sunt sau îi puteți amesteca cu fulgi de ovăz sau salate; mai bine, adăugați în castronul cu iaurt, care îi va dubla efectul și va avea un efect calmant asupra stomacului.

  1. Portocale

Potrivit USDA, portocalele au aproximativ 3 grame de fibre, ceea ce reprezintă 13% din aportul zilnic recomandat de fibre.

 Portocalele sunt bogate în fibre solubile – pectina, care ajută la accelerarea timpului de tranzit al colonului și, de asemenea, la reducerea constipației. În plus, portocalele conțin un flavanol numit naringenin, despre care cercetătorii au descoperit că pot funcționa ca un laxativ.

Portocalele sunt o gustare perfectă în mișcare și pot fi, de asemenea, adăugate în salatele de fructe.

  1. Guava

Guava este una dintre cele mai bogate surse de fibre dietetice, conform nutriționistului din Bangalore, Dr. Anju Sood. Prin urmare, consumul de guava poate ajuta la mișcările intestinale sănătoase și la ameliorarea constipației. Mai mult, rezultatele diferitelor studii au arătat că extractul de frunze de guava este antimicrobian; ceea ce înseamnă că poate restricționa microbii nocivi din intestin care pot provoca diaree.

Ultimele stiri