Fructele capabile să dea un restart organismului. Previn bolile de inimă, formarea cheagurilor de sânge și detoxifiază ficatul

Fructele capabile să dea un restart organismului. Previn bolile de inimă, formarea cheagurilor de sânge și detoxifiază ficatul
Fructele capabile să dea un restart organismului. Previn bolile de inimă, formarea cheagurilor de sânge și detoxifiază ficatul

Unele dintre cele mai gustoase fructe din lume, abundă în vitamine, sunt delicioase și se pot mânca și crude, și uscate, cu aceeași plăcere și aceleași beneficii.

Prunele sunt de-a dreptul miraculoase și este bine să urmăm câte o cură de câteva zile, pentru a beneficia la maxim de proprietățile lor.

Prunele sunt bogate în vitaminele A, B1, B2 şi C, minerale (sodiu, potasiu, calciu şi fier), precum şi în acizi organici, protide şi celuloză. Acestea ajută la eliminarea toxinelor, purificarea ficatului şi energizarea întregului organism. Bogăţia de fibre pe care le conţin accelerează tranzitul intestinal, aceasta făcând din prune unele dintre cele mai eficiente şi igienice laxative naturale!

Cei care nu pot ţine cura şi suferă de colon iritabil pot mânca 5-10 prune dimineaţa, pe stomacul gol, sau cu 30 de minute înainte de masă. De reţinut faptul că o mai mare saţietate se obţine dacă, pe lângă prune, se consumă şi o felie de pâine cu tărâţe.

În sezonul rece, găsim prune proaspete, de import. Dacă nu vă sunt pe plac, puteţi apela la cele uscate. În caz de constipaţie, acestea se înmoaie prealabil în apă, timp de şase-opt ore, apoi se consumă.

Previn ateroscleroza şi scad colesterolul

E bine de ştiut că prunele ajută inima să funcţioneze corect şi întăresc pereţii vaselor sangvine, ferindu-ne astfel de formarea periculoaselor cheaguri de sânge, de arteroscleroză, embolii pulmonare ori de anevrisme cerebrale.

De asemenea, consumul săptămânal de prune ajută la scaderea colesterolului rău.

Alungă oboseala şi nervozitatea

Cura cu prune, de trei zile sau de două săptămâni, alungă oboseala şi tratează stările de nervozitate, creşte eficienţa memoriei şi a capacităţii de concentrare. Din acest motiv, sportivilor de performanţă sau persoanelor cu un program solicitant li se recomandă prune sau suc/compot de prune ca desert la mesele principale ale zilei.

Menţin sănătatea ochilor

Studii din ultimul deceniu publicate în „Arhivele de Oftalmologie” şi în alte reviste medicale din lumea întreagă, dovedesc beneficiile consumului de fructe în prevenţia degenerescenţei maculare.

Prunele sunt bogate în vitamine care protejează ochii: betacaroten (precursorul vitaminei A), vitamina E (previne cataracta şi glaucomul), vitamina C.

78071 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox