Se apropie ca valoare nutritivă de cele de origine animală. Ce face însă ca acest aliment să fie extraordinar

Se apropie ca valoare nutritivă de cele de origine animală. Ce face însă ca acest aliment să fie extraordinar
Se apropie ca valoare nutritivă de cele de origine animală. Ce face însă ca acest aliment să fie extraordinar

Se apropie ca valoare nutritivă de cele de origine animală. Dacă sunt consumate crude, semințele de floarea soarelui sunt extrem de benefice pentru sănătatea noastră.

Foarte important, aceste seminţe conţin peste 40% proteine, care se apropie ca valoare nutritivă de cele de origine animală.

Reprezintă în același timp o bună sursă de antioxidanți, seleniu și vitamina E, compuși care previn sau limitează distrugerea celulară, ceea ce le recomandă celor care suferă de afecțiuni cardiovasculare sau diabet.

De asemenea sunt bogate în vitaminele B1, B6, acid folic, în minerale, precum magneziu, mangan, cupru, fosfor, în tryptofan şi fitosteroli.

Datorită grăsimilor polinesaturate și monosaturate, semințele sunt recomandate totodată celor care au colesterolul crescut.

Semințele de floarea soarelui reprezintă totodată o sursă importantă de acid foloc, esențial pentru formarea de noi celule și țesuturi.

În același timp luptă împotriva constipației. Consumate în stare crudă ele nu își pierd din beneficii, însă chiar și așa trebuie consumate în candități rezonabile, un consum zilnic de 15 – 20 de grame fiind unul optim.

O lingură de sâmburi într-o salată îi dă acesteia o savoare deosebită, la fel, o lingură de sâmburi pe câţiva covrigi sau pe o pâine.

Consumul unei cantităţi prea mari de seminţe şi cu o frecvenţă anulează însă beneficiile acizilor asupra inimii prin creşterea ponderală.

Sâmburii de floarea soarelui – ca de altfel toţi sâmburii oleaginoşi – reprezintă deci un aliment sănătos, însă, trebuie subliniat, numai dacă se consumă cu măsură.

Seminţele de floarea soarelui şi fisticul au aproximativ 270-289 mg fitosteroli la 100 g. 35 gr de seminţe de floarea soarelui conţin: 61% din DZR (doza zilnică recomandată) de vitamina E, 34% din DZR de vitamina B1, 31% din DZR de cupru, 28% din DZR  de magneziu, 26% din DZR de seleniu, 23% din DZR de fosfor, aducând un aport de 204 calorii.

39 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox