vineri, februarie 26, 2021

Specialiștii de la Universitatea Harvard ne oferă o serie de sfaturi pentru a ne îmbunătăți viața intimă. Indiferent dacă problema este mare sau mică, există multe lucruri pe care le puteți face pentru a vă readuce viața intimă pe drumul cel bun. Bunăstarea intimității merge mână în mână cu sănătatea mentală, fizică și emoțională generală.

Comunicarea cu partenerul, menținerea unui stil de viață sănătos, utilizarea de unele dintre numeroasele materiale excelente de auto-ajutor de pe piață și distracția în sine, vă pot ajuta să rezistați momentelor dificile.

Bucurați-vă cu adevărat de viața intimă

Contact intim – Cuvântul poate evoca un caleidoscop al emoțiilor. De la iubire, emoție și sensibilitate la dor, anxietate și dezamăgire – reacțiile sunt la fel de variate ca și experiențele intime. Mai mult decât atât, mulți oameni vor întâlni toate aceste emoții și multe altele pe parcursul unei vieți intime care durează câteva decenii.

Dar, ce este cu adevărat contactul intim?

La un anumit nivel, contactul intim este doar o altă funcție corporală condusă de hormoni, menită să perpetueze specia. Desigur, această viziune îngustă subestimează complexitatea răspunsului uman cu privire la intimitatea sa. Pe lângă forțele biochimice, la modelarea laturei tale intime contribuie experiențele și așteptările tale.

Propria cunoaștere, gândurile despre ceea ce înseamnă pentru tine o conexiune intimă satisfăcătiare și relația cu partenerul, sunt factorii cheie în capacitatea ta de a dezvolta și de a menține o viață intimă împlinită.

Vorbește cu partenerul tău despre viața intimă

Multor cupluri le este greu să vorbească despre contactul intim chiar și în cele mai bune circumstanțe. Când apar probleme intime, sentimentele de rănire, rușine, vinovăție și resentimente pot opri cu totul conversația. Deoarece o bună comunicare este piatra de temelie a unei relații sănătoase, stabilirea unui dialog este primul pas nu numai pentru o viață intimă mai bună, ci și pentru o legătură emoțională mai strânsă. Iată câteva sfaturi pentru abordarea acestui subiect sensibil.

  • Găsește momentul potrivit pentru a vorbi
  • Evită criticile
  • Vorbește cu partenerul despre schimbările din corpul tău
  • Fii sincer

Creați o atmosferă de grijă și de tandrețe: atingeri și săruturi dese. Nu vă reporoșați vouă înșivă sau partenerului pentru dificultățile intime. Concentrați-vă în schimb pe menținerea intimității emoționale și fizice în relația voastră.

Folosirea strategiilor de auto-ajutorare

Tratarea problemelor intime este mai ușoară acum ca niciodată. Medicamentele revoluționare și terapeuții profesioniști în relații intime sunt extrem de accesibili. Dar este posibil să puteți rezolva problemele intime minore făcând câteva ajustări în stilul dvs. De a face dragoste. Iată câteva lucruri pe care le puteți încerca acasă.

  • Educați-vă! – o mulțime de materiale bune privind orice problemă intimă se găsesc pe internet sau în cărțile de specialitate. Alegeți materialele cele mai potrivite pentru voi și partener, și folosiți-le pentru a fi cât mai bine informați asupra problemei cu care vă confruntați.
  • Oferă-ți timp. Pe măsură ce îmbătrânești, stimulii tăi intimi încetinesc. Tu și partenerul, vă puteți îmbunătăți șansele de succes găsind un cadru liniștit, confortabil, fără întreruperi.
  • Menține afecțiunea fizică
  • Încearcă să experimentezi cât mai mult și să îți împărtășești fanteziile cu partenerul.
  • Nu te descuraja. Dacă toate acestea nu vă ajută, nu te descuraja. Apelați la consultația unui specialist.

Menținerea unei sănătăți bune

Bunăstarea intimă merge mână în mână cu sănătatea mentală, fizică și emoțională generală. Prin urmare, aceleași obiceiuri sănătoase pe care te bazezi pentru a-ți menține corpul în formă îți pot modela și viața intimă.

  • Nu fuma – Fumatul contribuie la boli vasculare periferice, care afectează fluxul sanguin către organul masculin, clitoris și țesuturi vaginale. În plus, femeile care fumează tind să ajungă la menopauză cu doi ani mai devreme decât omologii lor care nu fumează.
  • Consumă alcool cu moderație. Unii bărbați cu disfuncție erectilă consideră că consumul unei băuturi îi poate ajuta să se relaxeze, dar consumul intens de alcool poate agrava lucrurile. Alcoolul poate inhiba reflexele intime prin oprirea sistemului nervos central. Consumul de cantități mari pe o perioadă lungă de timp poate afecta ficatul, ducând la o creștere a producției de estrogen la bărbați. La femei, alcoolul poate declanșa bufeuri și perturba somnul, agravând problemele deja prezente în menopauză.
  • Adoptă o dietă echilibrată. Suprasolicitarea organismului cu alimente grase duce la creșterea nivelului de colesterol din sânge și obezitate – ambii factori de risc majori pentru bolile cardiovasculare. În plus, supraponderalitatea poate promova letargia și o imagine slabă a corpului. Creșterea libidoului este adesea un avantaj suplimentar al pierderii acelor kilograme în plus.

Ultimele stiri

Parteneri