duminică, septembrie 27, 2020

Ce beneficii are acest aliment vegetal bogat in proteine si la ce riscuri te expui daca il consumi des.

Proteinele de inalta calitate din compozitie il recomanda ca fiind un aliment sanatos. Studiile in domeniu, insa, pe langa ce beneficii are soia prezinta si cateva riscuri, greu de ignorat.

Soia este o leguma ideala cand te hotarasti sa inlocuiesti carnea si lactatele, deoarece este o sursa bogata de proteine, grasimi sanatoase, minerale, vitamine si fibre. Cand vorbim despre ce beneficii are soia lista este destul de lunga. Cu toate acestea, exista si precautii in ceea ce o priveste, sugereaza publicatia livestrong.com.

Citește și:

Este adevarat ca la capitolul compozitie valoroasa nutritionala, soia sta excelent. Contine şi grasimi sanatoase polinesaturate Omega-3, fibre alimentare solubile şi insolubile, minerale si vitamine.

Legat de minerale, soia este sursa importanta de calciu, magneziu, potasiu, fier, sodiu. Cand vine vorba despre vitamine, soia este bogata in vitaminele A, B1, B2, C, D, E. Din fericire, datorita izoflavonoidelor din compozitie, soia poate proteja corpul de unele maladii, cum sunt cancerul mamar si cel de prostata, sugereaza cercetatorii stiintifici.

Citește și:

Din pacate, exista si studii care atrag atentia asupra reactiilor adverse aparute in corp in urma actiunii izoflavonoidelor. Concluziile emise de expertii in domeniu sugereaza ca acesti fitoestrogenii – hormoni vegetali – sunt responsabili pentru dezechilibrele endocrinologice.

Mai mult decat atat, se recomanda limitarea daca nu chiar excluderea din meniu a consumului de soia modificata genetic, desi inca nu este foarte clar daca aceasta este nociva pentru organism.

Citește și:

Ce beneficii are soia asupra colesterolului si a kilogramelor in plus

Daca este preparata sub forma de lapte, soia are rol de reglare a nivelului de colesterol. Hormonii vegetali, izoflavonoidele contin fibre si acizi grasi polinesaturati, care pot scadea cantitatea de colesterol “rau” din sange si o pot creste pe cea de colesterol “bun”. In plus, printre principalele efecte pozitive ale izoflavonoidelor in organism se numara si reglarea tensiunii arteriale.

Pentru ca este hranitor si cu putin calorii, laptele de soia este recomandat in diete, avand doar 40 de calorii la 100 de mililitri.

CITESTE CONTINUAREA…

Parteneri