joi, februarie 25, 2021

În preajma sărbătorilor de iarnă, cele mai multe persoane aleg să gătească preparate tradiționale. Ingredientul principal va fi, cu siguranță, carnea de porc. Cu toate acestea, există o mulțime de controverse în privința acestui aliment, din punct de vedere al sănătății. Cât e sănătos este, de fapt, acest tip de carne?

Carnea de porc a fost considerată, de-a lungul timpului,  un pericol pentru sănătate de mulți români. Cu toate acestea, un expert din domeniul medical ne asigură că acest tip de carne nu afectează nivelul colesterolului sau al trigliceridelor așa cum ne așteptam. Dacă este consumată corect, aceasta poate fi benefică pentru sănătate.

„Foarte multă lume se păcăleşte dând la o parte carnea de porc şi mâncând puiul, cu piele. Este acelaşi lucru din punct de vedere al cantității de colesterol, sau alegând brânzeturi în locul cărnii. Brânzeturile maturate conţin grăsimi săturate. Mai multe decât carnea de porc!”, a declarat Dr. Laura Ene, pentru „Ce se întâmplă, doctore?”, potrivit Știrile ProTV.

Pentru a evita posibilele efecte negative ale acestui tip de carne, specialistul în nutriție ne sfătuiește să consumăm carnea slabă de porc. Care sunt cele mai potrivite preparate?

 „Muşchiuleţul de porc, este echivalentul din punctul de vedere caloric și al încărcăturii de grăsime, şi cu pieptul de pui, poate fi consumat fără probleme chiar şi de către copii.
Pe locul al doilea stă cotletul de porc. Este varianta ideală pentru o friptură la cuptor. Şi pe locul al treilea, nutritiv vorbind, găsim pulpa de porc.
Sarmalele şi ardei umplut şi varza cu carne din pulpa de porc sunt pe locul trei la categoria de carne de porc pe care aş recomanda-o. O cumpărăm macră, o tocam acasă”, a declarat medicul primar, specializat în diabet și nutriție.

De asemenea, Dr. Laura Ene susține că, în această perioadă, nu carnea de porc este problema principală în alimentația românilor. Pâinea albă și dulciurile reprezintă un risc mai mare pentru sănătate, din cauza conținutului ridicat de carbohidrați rapizi. Aceștia se descompun rapid și ajung repede în sânge, oferind energie pe un termen scurt. Astfel, aceste produse nu reprezintă un aport echilibrat de energie, ci cresc rapid glicemia.

 

Ultimele stiri

Parteneri