miercuri, august 4, 2021

Afecțiunile cardiovasculare sunt principalele cauze de deces, la nivel mondial. Valorile ridicate de colesterol sunt direct asociate cu accentuarea riscului de a dezvolta diferite boli ale inimii. Iată

cum să reduci colesterolul și să îți menții sănătatea!

Potrivit Healthline, colesterolul poate fi împărțit în două categorii, cel benefic și cel care dăunează sănătății inimii. Colesterolul HDL este colesterolul „bun”, responsabil pentru funcționarea normală a inimii. Acesta, în cantități reduse, poate fi la fel de periculos precum colesterolul LDL ridicat (colesterolul dăunător). Nivelul colesterolului se poate echilibra prin medicație, însă acesta poate fi ținut sub control și prin schimbări ale stilului de viață. Iată cum să reduci colesterolul, prin alimentație!

Avocado

Avocado este un superaliment.

Acesta conține o multitudine de nutrienți esențiali, fiind o sursă bună de grăsimi sănătoase și fibre. Aceste două componente ajută la reducerea colesterolului LDL dăunător și la creșterea colesterolului HDL benefic.

Pește gras

Peștele gras este o sursă excelentă de acizi grași omega-3. Omega-3 susține funcționarea normală a inimii, intensificând nivelul colesterolului HDL. De asemenea, ajută la reducerea inflamației și riscului de atac cerebral. Consumul frecvent de omega-3 este asociat cu diminuarea șanselor de a dezvolta afecțiuni cardiovasculare.

Ciocolată neagră

Ciocolata neagră are un

conținut ridicat de cacao, ingredient care este cunoscut pentru diminuarea nivelului de colesterol LDL. De asemenea, conform unui studiu, persoanele care au consumat băuturi cu cacao de două ori pe zi, timp de o lună, au manifestat o creștere în colesterolul HDL, iar tensiunea arterială a fost scăzută considerabil. Pentru a obține rezultate optime, ciocolata neagră trebuie să aibă un conținut de cacao de 75-85%.

Usturoi

Usturoiul a fost utilizat în medicină de secole întregi. Acesta conține nutrienți vegetali esențiali, precum alicina. Aceasta poate ajuta la reducerea colesterolului LDL și

a riscului de a dezvolta alte afecțiuni cardiovasculare asociate. Deoarece este necesară o cantitate foarte mare de usturoi pentru a obține aceste beneficii, medicii recomandă suplimentele naturale, întrucât acestea sunt mult mai concentrate.

Ultimele stiri

Parteneri