sâmbătă, ianuarie 23, 2021
Andrada Lăcătuș

Superalimentele sunt pur și simplu alimente care oferă multe beneficii și elemente nutritive pentru corpul tău, într-o singură doză. Cu toate că produsele din timpul verii conduc lista superalimentelor, sunt câteva tipuri de fructe, legume și ierburi aromatice după urma cărora poți beneficia, în timpul iernii.

Potrivit WebMD, superalimentele sunt tipuri de produse esențiale care au un conținut ridicat de substanțe nutritive, spre deosebire de alte alimente obișnuite în care se regăsesc numai câteva substanțe hnănitoare. Acestea stimulează sistemul imunitar și întăresc organismul, precum și funcționarea normală a acestuia. Toate beneficiile vin, de asemenea, odată cu un număr redus de calorii. Iată ce superalimente poți consuma în această iarnă, începând de acum!

Merișoare

Un pahar mare de merișoare reprezintă doza suficientă care să îți ofere beneficiile miraculoase ale acestor fructe. Acestea sunt bogate în vitamina C, fibre și antioxidanți. De asemenea, merișoarele conțin fitochimicale ce ajută la prevenirea infecțiilor urinare, ulcerelor gastrice, afecțiuni ale gingiilor și pot îmbunătăți sănătatea inimii.

Varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles face parte din categoria legumelor crucifere. Acestea sunt cunoscute pentru proprietățile lor de a preveni bolile cronice și inflamația, datorită conținutului mare de antioxidanți. Varza de Bruxelles  este bogată în fibre, proteine, vitamina C și acid folic.

Ceaiul

Indiferent de ceaiul ales, acesta poate aduce o multitudine de beneficii sănătății tale. În urma numeroaselor studii, ceaiurile pot conține antioxidanți ce îmbunătățesc sănătatea inimii, previn anumite forme de cancer și afecțiuni neurologice. De asemenea, acestea stimulează metabolismul și, consumat în mod natural și fără îndulcitori, acesta conține 0 calorii.

Kiwi

Cu toate că nu este la fel de popular ca în timpul verii, acest fruct poate fi găsit și în sezonul rece. Doi kiwi au de două ori cantitatea de vitamina C a unei portocale, mai mult potasiu decât o banană și conținutul de fibre a unui bol întreg de cereale integrale. De asemenea, toate aceste beneficii vin odată cu un consum redus de calorii, o porție de kiwi (2 fructe) având aproximativ 100 de calorii.