Sari la conținut

Superalimentul bogat în calciu, fier și omega-3, mai eficient decât orice supliment. De ce este esențial pentru sănătatea organismului?

superaliment

Superalimentele se definesc prin concentrația mai multor substanțe nutritive, vitamine și minerale esențiale într-un singur aliment, față de produsele obișnuite. Acestea ne asigură un aport de substanțe vitale pentru buna activitate a organismului nostru, stimulând sistemul imunitar și funcțiile acestuia. Care este superalimentul bogat în calciu, fier și omega-3, recomandat de un medic nutriționist?

Sardinele sunt pești mici, care se hrănesc cu alge și care sintetizează foarte bine acizii grași, precum omega-3. De asemenea, sardinele conțin o cantitate importantă de calciu și fier, esențiale pentru sănătatea oaselor și buna funcționare a sistemului circulator. Iată de ce recomandă Mihaela Bilic superalimentul bogat în calciu, fier și omega-3 și ce proprietăți benefice poate avea asupra ta!

„Conserva de sardine
Este un produs “3 în 1” cu o valoare nutrițională uluitoare, pe cât de banal și accesibil ca preț este- un concentrat de calciu, fier și Omega 3. Peștii mici sunt la baza lanțului trofic, mănâncă alge și concentrează ca nimeni alții acizii grași Omega 3.

Plus-uri:

-sardina este prin excelență un pește sălbatic, pe multe conserve e trecută și zona de pescuit
-are Omega 3 mai mult decât în somon și zero risc de contaminare cu mercur
-sursă de proteine complete de calitate înaltă, ușor de digerat și fără colagen
-dacă conserva e în sos tomat (mediu acid), crește absorția fierului
-este un produs fiert, care se poate mânca cu tot cu oase- sursă de calciu mai eficientă ca orice supliment

Minus-uri:

-dacă e în ulei (fie el și de măsline), scurgeți-o bine-fiecare lingură de ulei are 100 cal
-dacă e în sos tomat, atenție la ingrediente- să fie doar pește și roșii, fără agenți de îngroșare, amidon sau zahăr.
Porția corectă: 100g cu 170-190 cal și preț variabil de 3-8 lei. Ideal de combinat cu legume/salată pentru o masă de seară fără carbohidrați”, recomandă renumitul nutriționist Mihaela Bilic, pe pagina sa de Instagram.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel