vineri, septembrie 17, 2021

Multe persoane adoptă o dietă pentru slăbit atunci când își doresc să elimine kilogramele în plus. Cu toate acestea, dacă planul nu este adaptat în funcție de nevoile organismului, dieta poate face mai mult rău decât bine.

Iată cum te poate afecta aceasta și ce trebuie să faci ca să slăbești sănătos și eficient!

Dietele populare nu sunt potrivite fiecărui organism. Acestea pot afecta anumite persoane, deoarece limitează aportul de nutrienți esențiali pentru funcționarea normală a organismului.

În mod ideal, deși vrei să slăbești, nu trebuie să faci niciun compromis când vine vorba de organismul tău. Acesta are nevoi multiple, pe care o dietă restrictivă nu le va putea asigura.

Cum  te poate afecta dieta de slăbit?

Cori Grămescu, expert în nutriție și fitness, dezvăluie modul în care te poate afecta

o dietă nepotrivită și, de asemenea, cum să eviți efectele negative.

„Pentru a slăbi, dar şi pentru sănătate pe termen lung, trebuie să avem un nivel de minimum 1.300 de kcal pe zi şi să ne asigurăm toţi nutrienţii de care corpul nostru are nevoie din surse cât mai sănătoase.

Dietele foarte restrictive produc dezechilibre hormonale, ne expun unui risc crescut de a dezvolta turburări alimentare şi probleme digestive permanente. De asemenea, aceste diete ne fac să intrăm într-un cerc yoyo de înfometare – îngrăşare prin care vom sfârşi prin a fi mai graşi decât dacă nu am face absolut nimic.

O dietă care ne pune sănătatea în pericol dacă este o dietă care are foarte puţină mâncare şi conţine cu precădere legume verzi în cantitate mică şi foarte puţină proteină slabă, elimină grăsimile şi cereale şi cel mai probabil conţine atribute de genul „slăbire rapidă“, „detox“ sau „rezultate garantate“.

Aşadar, atunci când vrem să începem o dietă este foarte important să ne uităm să nu elimine niciuna din grupele mari de alimente – legume, fructe, carne şi peşte, cereale neprocesate, lactate, nuci şi să nu promită o scădere mai rapidă de 5% din greutatea corporală pe lună.

Apoi, e strict

o chestiune legată de preferinţele individuale, dar orice plan serios ar trebui să integreze cel puţin 30 de minute de mişcare fizică pe zi şi să promoveze comportamente sănătoase cum sunt somnul de calitate, relaxare, activităţi în aer liber, conectare socială şi emoţională”, scrie Cori Grămescu pe o rețea de socializare.

Ultimele stiri