sâmbătă, octombrie 24, 2020

Tiroida îți poate da viața peste cap, însă există moduri de a-i regla funcțiile atât de importante pentru sănătate.

Există alimente recomandate de specialiști pentru a te ajuta în caz de hipertiroidie.

Când glanda tiroidă începe să producă hormoni In exces, avem de-a face cu o hipertiroidie. Simptomele sunt creșterea ritmului cardiac, pierderea bruscă în greutate, bătăi neregulate ale inimii, anxietate, ochi bulbucați, sensibilitate la căldură și transpirație, gușă etc.

Iată recomandările alimentare pentru o tiroidă funcțională:

  • alimente din familia cruciferelor, crude: conopidă, varză de Bruxelles, alune, varză, broccoli, muștar, napi, hrean, spanac
  • fructe de pădure: afine, zmeură, căpșuni
  • acizi grași Omega-3 şi proteine: somon, ton, păstrăv, curcan, nuci, ulei de semințe de in;
  • lactate: zilnic, trei porții de iaurt, lapte sau brânză de vaci
  • alternative pentru lactate: smochine, prune uscate, semințe de susan;
  • zinc: migdale, nuci, semințe de dovleac, alune
  • fibre: cereale integrale, pâine din cereale integrale, orez brun
  • condimente: curcumă, ghimbir, rozmarin, scorțișoară, oregano
  • antioxidanți si vitamina D: avocado, broccoli, ulei de măsline
  • vitaminele C și E: citrice, ardeiul iute
  • glicozidele cianogenice: mei, manioc, sorg.

Parteneri--