duminică, august 1, 2021

Ierburile și condimentele din bucătăria dvs. pot face mult mai mult decât să adauge aromă alimentelor preparate! Dar înainte de toate, știți ce cauzează arterele înfundate sau ateroscleroza?

Majoritatea

oamenilor nu știu acest lucru, dar nu tot colesterolul LDL este creat în mod egal. De fapt, colesterolul LDL poate fi clasificat în mai multe subclase de particule cu dimensiuni și densități diferite, inclusiv LDL cu flotabilitate mare, intermediar și mic.

Particulele mici de colesterol LDL dens sunt cele mai dăunătoare. Acestea sunt cele pe care doriți să le evitați, deoarece sunt mai susceptibile de a se adăposti în pereții arteriali. Când se întâmplă acest lucru, particulele mici LDL dense declanșează un răspuns inflamator, ceea ce duce la acumularea plăcii.

O dietă bogată în carbohidrați

rafinați și grăsimi trans vă poate afecta mult inima crescând nivelul mic de LDL dens. De aceea, este important să fii atent la ceea ce mănânci.

Ierburile și condimentele ocupă un loc special în bucătăria ta, dar aceste componente dietetice pot face mult mai mult decât să adauge aromă alimentelor tale! Ierburile și condimentele, combinate cu mese prietenoase cu inima, vă pot ajuta să vă curățați și să vă dsfundați arterele și să vă reduceți riscul de boli de inimă.

Cele mai bune ierburi și condimente pe care le poți mânca pentru a-ți proteja arterele și a-ți menține inima sănătoasă.

Pătrunjel

Dacă utilizați deja această plantă pentru a vă condimenta mesele, atunci nu vă abțineți în a utiliza! Pătrunjelul este bogat în vitamina C și B12, care pot îmbunătăți fluxul de sânge în artere.

Pătrunjelul este plin de micronutrienți esențiali care vă protejează de ateroscleroză și de alte afecțiuni cardiace. Fiind bogat în nitrați, pătrunjelul acționează ca un vasodilatator natural, oferind mai multă trecere pentru a curge sângele.

Pătrunjelul este, de asemenea, bogat în folat, care s-a dovedit că reduce nivelurile de homocisteină din corpul dvs., care sunt asociate frecvent cu un risc mai mare

de boli de inimă.

Tarhon

Tarhonul este popular în bucătăria franceză și este cunoscut ca „regele ierburilor”.

Studiile au arătat că previne formarea cheagurilor de sânge, reducând în același timp acumularea de plăci. Adăugarea acestor ierburi la mese poate ajuta la îmbunătățirea nivelului de colesterol total din sânge, LDL, HDL, trigliceride și glucoză, precum și la scăderea cantității de leziuni aterosclerotice din arterele și grăsimile din ficat.

Coaja de salcie albă

Știați că aspirina modernă de astăzi provine de fapt dintr-un extract din plante care se găsește în scoarța salciei?

Acest extract a fost folosit de secole înainte până în 3000 î.Hr., pentru ameliorarea durerii și inflamației.

De fapt, medicul grec Hipocrate, care este adesea denumit „Tatăl medicinei moderne”, a dat femeilor ceai din scoarță de salcie pentru a ajuta la ameliorarea durerii nașterii.

Principalul compus găsit în scoarța de salcie albă, responsabil pentru efectele sale terapeutice, este cunoscut sub numele de salicină. La fel ca aspirina, scoarța de salcie albă acționează și ca un diluant de sânge și ajută la prevenirea formării cheagurilor de sânge în arterele dumneavoastră. Studiile au constatat, de asemenea, că scoarța de salcie albă vă poate ajuta să reduceți riscul de atac de cord sau accident vascular cerebral, îmbunătățind circulația sângelui.

Şofran

Persoanele care locuiesc în Spania, unde șofranul este consumat în mod regulat, au o incidență mai mică decât cea normală a bolilor de inimă. De aceea, atunci când vine vorba de reducerea inflamației și a formării plăcii în artere, șofranul este o necesitate.

Compusul activ Crocetin găsit în șofran poate ajuta la îmbunătățirea nivelului de lipide din sânge în organism și la prevenirea aterosclerozei. De la beneficiile de reducere a colesterolului la proprietățile sale antiinflamatoare, șofranul poate fi unul dintre cele mai bune condimente pentru sănătatea cardiacă.

Bogat în vitamine precum tiamina și riboflavina, șofranul promovează o inimă sănătoasă prin întărirea sistemului circulator al sângelui. Șofranul are, de asemenea, puternice proprietăți antioxidante și antiinflamatoare, care pot ajuta la menținerea arterelor și vaselor de sânge sănătoase.

Rozmarin

O altă plantă care este bună pentru inima ta este rozmarinul, care conține un compus natural numit acid rozmarinic. S-a descoperit că acidul rosmarinic previne progresia formării plăcii aterosclerotice datorită efectelor sale benefice asupra metabolismului lipidic și a inflamației.

Multe studii au constatat, de asemenea, că rozmarinul este bogat în mod natural în vitaminele B și C, care acționează ca antioxidanți pentru a vă proteja inima de stresul oxidativ și pentru a preveni formarea cheagurilor de sânge.

Păducel

În mod tradițional, păducelul a fost utilizat pentru tratarea problemelor cardiace, de la bătăi neregulate ale inimii, hipertensiune arterială, dureri în piept, întărirea arterelor și insuficiență cardiacă.

Principalul motiv pentru care această plantă arbustivă este atât de bună pentru inima ta este că conține procianandine oligomerice, care pot ajuta la lărgirea vaselor de sânge, la îmbunătățirea fluxului sanguin și la protejarea vaselor de sânge de deteriorarea oxidativă.

Ginseng

Ginsengul este un diluant natural al sângelui. Studiile efectuate pentru a investiga efectele benefice ale ginsengului asupra inimii au constatat că această plantă poate ajuta la reducerea riscului de infarct miocardic și a altor afecțiuni cardiace prin îmbunătățirea rigidității arteriale și desfundarea arterelor cardiace .

Această plantă puternică îmbunătățește profilurile de colesterol, vă subțiază sângele, previne aderența trombocitelor în arterele cardiace și acționează ca un vasodilatator natural.

Ultimele stiri

Parteneri