miercuri, iunie 29, 2022

Totul despre Registrul Naţional al Profesioniştilor din Sistemul de Sănătate. Proiect înființat în premieră, în România

Luni, 30 august, Guvernul României a aprobat proiectul de ordonanță a Guvernului pentru modificarea și completarea Legii 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății. Astfel, în premieră, va fi înființat Registrul Naţional al Profesioniştilor din Sistemul de Sănătate, o platformă electronică în administrarea Ministerului Sănătăţii, și care va furniza datele necesare pentru managementul şi politicile de resurse umane în sănătate.

Te-ar mai interesa: Lipsa acestor vitamine, o cauză ascunsă a durerilo...

Proiectul a fost anunțat în noiembrie 2019, când Ministerul Sănătății a elaborat un proiect de lege în acest sens. Actul normativ aduce mai multe modificări legii-cadru a sănătății în vedere:

  • armonizării legislației în domeniu,
  • a clarificării unor atribuţii din cadrul structurilor Ministerului Sănătății și ale direcțiilor de sănătate publică,
  • precum și pentru punerea în acord a mai multor acte normative cu impact asupra sănătăţii populaţiei.

Totul despre Registrul Naţional al Profesioniştilor din Sistemul de Sănătate

Noul registru va facilita aplicarea strategiilor de resurse umane în sănătate și stabilirea în mod obiectiv a necesarului de specialiști dintr-un anumit domeniu și repartiția acestora pe arii geografice sau unități sanitare publice.

Noul registru naţional va fi compus din opt părţi, corespunzătoare următoarelor profesii:

  • medic,
  • medic dentist,
  • farmacist,
  • asistent medical,
  • asistent medical generalist și moaşă,
  • tehnician dentar,
  • dietetician,
  • fizioterapeut şi biochimist,
  • biolog şi chimist.

În Registrul Naţional vor fi colectate următoarele date privind profesioniștii din sănătate:

  • date de identificare personală;
  • informaţii privitoare la formarea profesională;
  • informaţii cu privire la locul de muncă;
  • informaţii privind autorizarea exercitării profesiei;
  • dacă prestează activitatea cu titlul permanent, temporar sau ocazional;
  • dacă este supus unor restricţii sau interdicţii cu privire la desfăşurarea activităţilor profesionale;
  • informaţii privins statutul acestuia, dacă este activ sau nu.

Noul registru va facilita aplicarea strategiilor de resurse umane în sănătate

În prezent, informațiile privind profesioniștii din sănătate sunt disipate între Ministerul Sănătății, asociații profesionale precum Colegiul Medicilor din România, direcțiile de sănătate publică sau Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Noul registru va facilita aplicarea strategiilor de resurse umane în sănătate și stabilirea în mod obiectiv a necesarului de specialiști dintr-un anumit domeniu și repartiția acestora pe arii geografice sau unități sanitare publice.

Te-ar mai interesa: Mihaela Bilic: ”Întoarceți-vă la unt și untură. Câ...

„Totodată, actul normativ definește pentru prima oară serviciul de audit clinic, care va reprezenta o metodă de îmbunătățire a calității asistenței medicale prin revizuirea sistematică a practicilor curente în comparație cu un sistem de referință acceptat.

Activitatea de audit clinic se va desfășura de către auditori clinici interni sau independenți, conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului Sănătății și al președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate”, se arată în comunicatul Ministerului Sănătății.

Te-ar mai interesa: Variola maimuței: încă două cazuri, descoperite în...

Cât va plăti un părinte care se internează cu copilul în spital

Noile reglementări introduc și posibilitatea ca spitalele publice să se poată asocia în consorții medicale, cu personalitate juridică, în scopul derulării în comun de activități medicale, cercetare științifică, investiții în infrastructură, achiziții de medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale, precum și alte activități specifice unităților sanitare respective.

Te-ar mai interesa: Nutriționist: ”Diferența dintre pâinea albă și cea...

  • De asemenea, actul normativ reglementează tarifele serviciilor hoteliere suportate de persoana care însoțește copilul cu vârstă mai mare de 3 ani internat într-un spital public sau în situația în care medicul consideră că nu este necesară prezenţa însoțitorului, în sensul că acest tarif nu poate depăși dublul sumei reprezentând alocația pentru hrană specifică secției în care este internat copilul.
    Pentru pentru persoana care însoţeşte copilul internat în vârstă de până la 3 ani, precum şi pentru însoţitorul persoanei cu handicap grav internat, tarifele serviciilor hoteliere se suportă de către casele de asigurări de sănătate, dacă medicul consideră necesară prezenţa lor pentru o perioadă determinată.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Parteneri
spitale private