duminică, martie 7, 2021

Vitamina esentiala care sprijina sanatatea oaselor si a creierului este bine sa fie consumata zilnic.

Este o vitamina liposolubila, ceea ce inseamna ca este stocata in tesutul adipos pentru mai mult timp, fiind folosita de organism exact atunci cand acesta are cea mai mare nevoie.

Specialistii in nutritie recomanda consumul constant de vitamina K. Aceasta sustine puterea oaselor, circulatia sangelui, sanatatea inimii si nu numai.

Din ce surse naturale poti lua aceasta vitamina?

Pentru a evita deficitul, specialistii recomanda consumul frecvent de frunze verzi (spanac, kale), broccoli, varza de Bruxelles si alte legume verzi.

Poti beneficia de vitamina K si consumand produse fermentate, precum soia sau anumite branzeturi.

Vitamina K este unul dintre micronutrientii adesea neglijati in favoarea celebrelor vitamine A, C sau D. Cu toate acestea, ea are un rol extrem de important in organism.

Exista trei tipuri de vitamina K:

K1 (filochinona) – Se gaseste in legume si este forma principala de vitamina K;

K2 (menachinona) – Se afla in produsele de origine animala, in soia fermentata si este produsa si de bacteriile intestinale din interiorul colonului;

K3 (menadiona) – Este forma sintetica a vitaminei K,  intalnita in suplimentele alimentare.

Ce beneficii aduce vitamina K organismului?

Ajuta la imbunatatirea functiilor creierului, in special a memoriei

A fost demonstrat faptul ca vitamina K aduce un aport semnificativ in imbunatatirea memoriei, mai ales in cazul persoanelor in varsta.

Studiile arata ca oamenii cu varsta de peste 70 de ani care au consumat-o frecvent au o memorie episodica mult mai buna decat cei care aveau carente.

Reduce riscul de boli cardiovasculare

Vitamina K ajuta sistemul cardiovascular sa functioneze normal si sa nu intampine probleme. Aceasta gestioneaza calciul astfel incat el sa nu blocheze arterele si poate chiar preveni infarctul, mentinand o presiune arteriala normala.

Citeste continuarea…

Ultimele stiri

Parteneri