joi, mai 28, 2020

Vitaminele și mineralele. Cristina Spiroiu, medic primar endocrinologie, supraspecializarea diabet zaharat, nutriţie, boli metabolice, în cadrul Secţiei Endocrinologice de la Spitalul Universitar de Urgenţă Militar Central “Dr. Carol Davila” a explicat, pentru Agerpres care sunt vitaminele și minerale extrem de importante pentru imunitate

“Se ştie că vitamina C creşte rezistenţa organismului la infecţiile virale. Alimentaţia bogată în vitamina C are efect benefic. Printre sursele naturale se numără fructele de pădure, portocalele, lămâile, căpşunile, kiwi, papaya, ardeii, roşiile, conopida, varza de Bruxelles, broccoli, spanacul, pătrunjelul, cartofii dulci.

Citește și:

Zincul este un micronutrient care creşte imunitatea şi are caracter antiinflamator. Organismul nostru îl procura din alimente, câteva surse naturale fiind ouăle, carnea roşie, seminţele de in, nucile, seminţele de floarea soarelui, fasolea, produsele lactate şi cerealele. E

ste inclus în suplimentele nutritive cu efect de stimulare a imunităţii alături de vitamina C şi seleniul. Seleniul este un oligoelement important pentru sistemul imunitar, deoarece contribuie la buna funcţionare a celulelor imune de apărare, acelea care distrug invadatorii. Seleniul se găseşte în fructele de mare, carne, leguminoase, nuci, cereale”, evidenţiază medicul.

Citește și:

Deficitul de vitamina D (de fapt, deficitul de hormon D, care este forma biologic activă a vitaminei D) influenţează negativ mobilizarea sistemului imun în caz de agresiune microbiană.

“Sursele naturale sunt peştele, ouăle, carnea, dar unele alimente sunt îmbogăţite industrial în vitamina D (lapte, unt, margarină). Sursele alimentare naturale nu pot menţine niveluri suficiente, de aceea e nevoie de administrarea de suplimente de vitamina D în anotimpul rece, când principala fabrică de vitamina D a organismului – pielea expusă la soare – nu mai funcţionează.

Citește și:

Dintre plantele care stimulează nespecific sistemul de apărare a organismului este destul de populară echinacea, şi ea inclusă în reţetele de suplimente imunostimulante sau accesibilă sub forma de ceai”, mai arată specialistul.

Parteneri