Zincul și beneficiile sale incredibile. De ce nu trebuie să vă lipsească din organism

Zincul și beneficiile sale incredibile. De ce nu trebuie să vă lipsească din organism
Zincul și beneficiile sale incredibile. De ce nu trebuie să vă lipsească din organism

Zincul este un element esențial cu o multitudine de beneficii pentru sănătate, de multe ori ignorate. Unul dintre cele mai importante: combaterea cancerului.

Probabil că cel mai eficient efect cunoscut al zincului este acela de a combate răceala, mai ales în combinație cu Vitamina C.

Dar avem zilnic nevoie de zinc, pentru a ne păstra sănătatea și pentru a reuși să ne ducem la bun sfârșit sarcinile zilnice. Zincul este foarte benefic organismului uman întrucât ajută la producția de hormoni, la refacerea fizică, accelerează imunitatea și îmbunătățește digestia. Este și un agent anti-inflamator, de aceea zincul are numeroase beneficii terapeutice pentru boli cronice, cum ar fi cele de inimă sau cancerul.

Zincul este prezent în toate țesuturile și necesar pentru o divizare celulară sănătoasă. În interiorul corpului acționează ca un oxidant, luptând stoic împotriva radicalilor liberi și încetinește procesul de îmbătrânire.

Zincul are un impact puternic și asupra echilibrului hormonal, de aceea, chiar și o carență mică de zinc poate spori riscul de diabet sau infertilitate.

Dacă nu aveți suficient zinc în organism, e posibil să vă confruntați cu stări de rău, oboseală cronică, lipsa concentrării, grea vindecare a rănilor.

Care este aportul zilnic recomandat de Zinc, în funcție de vârstă și sex

Sugarii

  • 0 – 6 luni: 2 mg/zi
  • 7 – 12 luni: 3 mg/zi

Copii:

  • 1 – 3 ani: 3 mg/zi
  • 4 – 8 ani: 5 mg/zi
  • 9 -13 ani: 8 mg/zi

Adolescenții și adulții:

  • Peste 14 ani, sex masculin: 11 mg/zi
  • Între 14 și 18 ani, sex feminin: 9 mg/zi
  • Peste 19 ani, sex feminin: 8 mg/zi

Zincul se poate lua din suplimente, siropuri etc. Sursele naturale cele mai bogate în zinc sunt: cele cu proteină animală (carne de calitate bună, anumite fructe de mare și lactate (ideal lapte integral și produse lactate organice și nepasteurizate).

Zincul este prezent și în cereale sau legume.

Cele mai întâlnite simptome ale deficitului de zinc

  • Schimbări de apetit alimentar, inclusiv poftă crescută pentru alimente sărate sau dulci
  • Modificări de gust și miros
  • Modificări ale greutății corporale (cu plus sau minus)
  • Căderea părului
  • Probleme digestive, inclusiv diaree
  • Sindromul oboselii cronice
  • Infertilitate
  • Probleme hormonale
  • Imunitate precară
  • Lipsă de concentrare

Cele mai importante beneficii ale zincului

  • Crește imunitatea și combate răcelile
  • Este un antioxidant puternic, un tratament anti-cancer natural. Oprește multiplicarea celulelor canceroase, mai ales la pacienții mai în vârstă. Cercetătorii de la Universitatea din Michigan au studiat efectele suplimentării aportului de zinc pe un număr de 50 de adulți, unde a scăzut considerabil nivelul marker-ilor de stres oxidativ.
  • Echilibrează hormonii. Zincul este necesar pentru producția de estrogen și progesteron.
  • Combate diabetul. Echilibrează inclusiv insulina, hormonul principal care reglează zahărul din sânge, așadar este un tratament natural împotriva diabetului.
  • Este bun pentru sănătatea cardiovasculară. Zincul are grijă de sănătatea vaselor de sânge, combate inflamațiile și reglează tensiunea arterială.
  • Previne diareea.
  • Sporește fertilitatea.
  • Asigură o digestie bună.
  • Ajută ficatul. Poate reduce inflamația hepatică și ajută ficatul în procesul său de eliminare a toxinelor.
  • Stopează căderea părului

Alimentele cele mai bogate în zinc

  • Carnea
  • Năutul
  • Caju
  • Semințele de dovleac
  • Iaurtul
  • Carnea de pasăre
  • Ouăle
  • Ciupercile
  • Somonul
  • Cacao
646 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook
powered by Binbox