vineri, iunie 18, 2021

Reglare hormonală. Alimentele esențiale pentru femei după 40 de ani, care compensează pierderile de estrogen.

Alimentatia saraca in substante nutritive, stilul de viata haotic, diminuarea timpului alocat

somnului, stresul de la serviciu, emotiile puternice, varsta, sedentarismul, toate aceste aspecte au un cuvant de spus cand vine vorba despre echilibrul organismului tau si, fara sa ne dam seama, deregleaza productia de hormoni.

Astfel, apar si se manifesta starile de oboseala, durerile frecvente de cap, cresterea in greutate, acneea, modificarile menstruatiei si multe alte probleme mai mici sau mai mari, cu care ne confruntam in viata de zi cu zi.

Pentru reglarea nivelului de hormoni si regasirea echilibrului hormonal, medicii au propus o dieta care in doar patru saptamani poate avea

efecte reale.

Reglare hormonală prin remedii naturale. Care sunt alimentele estrogenice

Reglarea hormonală este un lucru esențial pentru femeile trecute de 40 de ani. Supravegherea medicală este foarte recomandată, iar tratamentul personalizat.

La menopauză pierdem estrogenul, hormonul feminității și acesta poate fi suplinit fie prin substituție hormonală, fie prin alimente și remedii naturale.

Există două categorii de plante care îmbunătățesc balanța hormonală a femeii: plantele care ameliorează patologia aparatului genital feminin și plantele hormonale.

Din prima categorie sunt:

  • Crețișoara
  • Traista

    ciobanului

  • Coada șoricelului
  • Lipicioasa

Din a doua categorie sunt:

  • Vitexul (progesteronic)
  • Zmeurul
  • Lemnul dulce
  • Anasonul
  • Chimenul (plante estrogenice)

Tratamentul cu plante nu are efecte adverse, însă în tratamentul hormonal trebuie să se ia în calcul și echilibrul emoțional, potrivit medicului Munire Ibran.

Care sunt alimentele estrogenice:

  • Soia
  • Icre
  • Unt
  • Miere
  • Ciocolată
  • Alge
  • Avocado
  • Dovleac
  • Varză
  • Broccoli
  • Spanac
  • Sfeclă roșie
  • Orez brun
  • Ovăz
  • Grâu
  • Fasole
  • Linte
  • Mazăre
  • Năut
  • Cartofi
  • Roșii
  • Rubarbă
  • Ardei
  • Castraveți
  • Țelină
  • Morcovi
  • Semințe de floarea-soarelui
  • Susan
  • Semințe de dovleac
  • Fenicul
  • Anason
  • Gălbenuș de ou
  • Prune
  • Papaya
  • Curmale
  • Pepene galben
  • Pepene verde
  • Piersici
  • Struguri

Dieta pentru reglarea hormanala a femilor peste 40 de ani

Saptamana 1

In prima saptamana a dietei, este recomandat sa consumati alimente fermentate si incoltite, printre care varza murata, muguri de fasole, germeni de broccoli si germeni de grau. La acestea, se pot adauga si surse de prebiotice, compusi nutritivi care pe langa faptul ca imbunatatesc digestia si regleaza productia de estrogen, au un

rol activ in mentinerea florei intestinale sanatoase. Prebioticele se pot gasi, printre altele, in verdeturi, ovaz, sparanghel, usturoi, ceapa, banane si gulii.

Saptamana 2

In cea de-a doua saptamana a dietei pentru reglarea nivelului de hormoni este indicat sa se consume sucuri proaspete de fructe si legume. Acestea au un continut ridicat de fibre si antioxidanti si au rolul de a scadea productia excesiva de estrogen si de a ajuta ficatul sa functioneze la un nivel optim. Sucurile proaspete pot fi preparate din mere, sfecla rosie, lamai, telina, varza kale, castraveti, rosii si alte legume si fructe de sezon.

Este evident ca nu trebuie sa ne limitam aportul alimentar doar la sucuri proaspete in cea de-a doua saptamana a dietei. In dieta este de dorit sa se integreze si alte alimente, insa important este ca sucurile sa nu lipseasca din meniul zilnic.

Saptamana 3

Refacerea echilibrului hormonal este la jumatatea drumului. Inca din prima zi a celei de-a treia saptamani de dieta este recomandat sa consumati mai multe cereale integrale si legume verzi. Astfel, puteti crea combinatii de quinoa, hrisca, ovaz, tarate si alte cereale integrale si boabe, la care sa adaugati salata verde, fasole verde, kale, spanac, broccoli, rucola, verdeturi.

Saptamana 4

In cea de-a patra saptamana a dietei pentru reglarea nivelului de hormoni, este indicat sa consumati in special alimente bogate in acizi grasi esentiali Omega 3 si radacinoase. Asadar, integrati in meniul zilnic peste, avocado, masline, ulei de masline, seminte, fructe oleaginoase, morcovi, ridichi, sfecla rosie, napi si gulii. Este bine de stiut ca radacinoasele contin vitamine si minerale esentiale pentru mentinerea functiilor fiziologice si metabolice la parametri normali.

Ultimele stiri

Parteneri