Sari la conținut

5 obiceiuri pentru un 2024 mai sănătos.Te vor ajuta să duci o viață mai bună și să fii mai fericit

serotonina
Sursa foto: arhiva doctorulzilei.ro
Stil de viata sanatos

Obiceiuri sănătoase. Odată cu debutul noului an, avem tendința să ne stabilim noi rezoluții, să ne regândim prioritățile și să definim noi obiective, în special în ceea ce privește sănătatea noastră.

Energia nouă a începutului de an ne face să dorim să lucrăm pentru a ne atinge obiectivele de sănătate. Cu toate acestea, după cum știm cu toții din anii precedenți, provocarea nu constă în a face aceste rezoluții sau obiective, ci în a rămâne fideli obiectivelor noastre de fitness.

Prin urmare, este important să stabilești obiective potrivite și realiste care să fie simple, realizabile și durabile.

Iată cinci sfaturi pentru construirea unui stil de viață sănătos în 2024:

nutriție cancer
Sursa foto: arhiva Doctorul Zilei

Obiceiuri sănătoase. Alege alimente întregi bogate în nutrienți

Nu opta pentru diete restrictive fad sau grupe de alimente specifice care vor crea deficiențe nutriționale pe termen lung. În schimb, alege alimentele întregi, naturale și de sezon care îți oferă toți nutrienții de care organismul tău are nevoie.

Include fructe și legume colorate, cereale integrale și leguminoase, carne slabă și produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi și grăsimi bune din nuci și semințe. Cu cât farfuria este mai colorată, cu atât vei primi mai multe vitamine, minerale și fibre pentru a-ți menține corpul sănătos.

Evită alimentele prea procesate și bogate în calorii care nu au valoare nutritivă și eliminați zaharurile adăugate, grăsimile, sare și înlocuiți-le cu îndulcitori naturali, grăsimi bune și ierburi.

Este important să nu sari peste mese, deoarece poate duce la epuizare de energie, concentrare redusă și metabolism slab. Mâncatul sănătos nu trebuie să fie monoton sau lipsit de gust. Alegerea tuturor grupelor de alimente te va ajuta să îți hrănești corpul, mai degrabă decât să-l privezi de mâncare.

Compania căţeilor, cel mai bun medicament
Sursa foto: arhiva Doctorul Zilei

Redefinește rutina de antrenament

A deveni activ nu înseamnă să te înscrii într-o sală de sport sau să cumperi echipamente scumpe pe care s-ar putea să nu le folosești niciodată. A fi activ înseamnă a efectua o activitate sau un sport de care îți place cu adevărat.

Ideea este să te miști și să rămâi activ cel puțin 3 până la 5 zile pe săptămână. Acest lucru poate implica:

  • o plimbare în parc,
  • să dansezi pe melodiile preferate,
  • să efectuezi o rutină zilnică de yoga.

Exercițiile fizice regulate ajută la creșterea energiei, a rezistenței și a dispoziției. Menținerea activă ajută, de asemenea, la prevenirea tulburărilor metabolice, precum și la gestionarea greutății. Alege o activitate care îți place și să fii consecvent cu ea.

Potrivit healthify.nz, dacă nu ai o rutină de antrenament, fii realist și stabilește-ți un obiectiv mic, cum ar fi să mergi la plimbare după cină de două ori pe săptămână sau să urci pe scări în loc de lift. Ceea ce este crucial este să găsești o rutină care să funcționeze pentru tine și apoi să te ții de ea.

apa
Sursa foto: doctorulzilei.ro

Obiceiuri sănătoase. Propune-ți ca apa să devină băutura principală

Să bei mai multă apă este un sfat simplu, dar puternic pentru a te îndrepta către un sine mai sănătos. Apa este cea mai sanatoasa si naturala bautura pe care o puteti bea. Nu conține aditivi, zaharuri, îndulcitori artificiali sau alte ingrediente discutabile.

Dacă bei suficientă apă, sângele tău va transporta mult oxigen către toate celulele corpului tău, va elimina toxinele, va menține imunitatea și va menține nivelul de energie ridicat. Dacă consmul de apă plată ți se pare plictisitor, încearcă ape infuzate sau ape de detoxifiere.

Adăugarea de fructe, ierburi sau legume în apă va adăuga, de asemenea, o explozie de vitamine și antioxidanți. Amintește-ți să ții o sticlă de apă cu tine pe tot parcursul zilei pentru a-ți atinge obiectivele de hidratare.

Somn prelungit
Credit foto: arhiva Doctorul Zilei

Țintește pentru un somn odihnitor adecvat

Somnul adecvat este o parte esențială a unui stil de viață sănătos și are beneficii pe termen lung. Când dormi, hormonii tăi se echilibrează și corpul tău folosește timpul pentru a se vindeca și a se repara.

Lipsa unui somn bun ne poate afecta funcția cognitivă, duce la scăderea productivității, precum și la stocarea grăsimilor și la creșterea în greutate. Încearcă să creezi un program zilnic de somn pentru a te asigura că ai 6 până la 8 ore de somn de calitate neîntrerupt. Trebuie să existe un interval de cel puțin 2 ore între cină și ora de culcare.

Oprește gadgeturile electronice și creează un mediu de somn confortabil ascultând muzică relaxantă, citind cărți sau sorbind ceaiuri calde din plante precum laptele de mușețel sau turmeric.

boli psihice
Sursă foto: BBC

Obiceiuri sănătoase. Fii atent la sănătatea ta mintală

În agitația zilnică a vieții, sănătatea noastră mintală este adesea pe ultimul loc. Viața modernă induce stres prin factori precum munca solicitantă, presiunile financiare și așteptările societății, care afectează bunăstarea mentală.

Anul acesta, găsește activități care te ajută să te relaxezi, fie că citești o carte, ieii scurte pauze sau petreci timp în natură. Meditează câteva minute în fiecare zi. Mergi într-o mică vacanță pentru a te relaxa. Dacă ești religios, fă-ți timp pentru a-ți practica credința.

Învață să spui nu atunci când este nevoie și acorzi prioritate îngrijirii de sine. Stabilește limite cu oamenii din viața ta care pot crește stresul sau pot genera energie toxică. Nu îți fie teamă să te îndepărtezi de prieteniile și relațiile care îți afectează negativ sănătatea.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel