miercuri, iulie 8, 2020

Detoxifierea plămânilor. Plămânii trebuie îngrijiți şi feriți de infecții și de agenții poluanți, atât cei din interior, cât și din exterior. În primul rând, nu mai fumați!

Fumatul distruge cilii ”sanitari” şi duce la înfundarea căilor respiratorii. Apoi, adoptați o dietă „prietenoasă” cu plămânii. Ceea ce mâncăm nu îi afectează în mod direct, dar alimentația influențează sistemul cardiovascular și asigură o protecție antioxidantă.

Citește și:

O dietă bogată în grăsimi a fost legată de un risc mai mare de apariție a cancerului pulmonar. Pe de altă parte, s-a dovedit că fructele şi legumele, consumate proaspete, sunt cea mai bună modalitate de a obține enzimele, vitaminele, mineralele și antioxidanții care ne ajută să respirăm mai uşor.

Semințele de in protejează țesuturile pulmonare față de expunerea la radiații şi repară eventualele leziuni sau disfuncții care pot apărea la acest nivel.

Citește și:

Apa joacă un rol crucial pentru sănătate şi reprezintă baza oricărei acțiuni de detoxifiere. Puritatea ei este esențială pentru calitatea sângelui transportat spre şi de la plămâni. De asemenea, apa menține hidratat țesutul pulmonar și mucusul din căile respiratorii. Știți, deja: doi litri pe zi!

9 alimente cu efecte benefice în detoxifierea plămânilor

Cruciferele

S-a demonstrat, prin studii de specialitate, că varza, conopida, broccoli și kale au capacitatea de a încetini dezvoltarea tumorilor maligne din plămâni și de a reduce substanțial riscul apariției cancerului pulmonar. Sunt bogate în clorofilă, care curăță și stimulează producerea globulelor roşii.

Citește și:

Semințele oleaginoase

Alunele, nucile, migdalele, fisticul – toate conțin cantități bogate de magneziu, mineral care contribuie la creșterea capacității pulmonare și la îmbunătățirea eficienței procesului respirator, mai ales la astmatici. Aceste semințe oferă, totodată, și acizii graşi esențiali de care beneficiază sistemul cardiovascular.

Grapefruitul

Naringinul, flavonoid din grapefruit, inhibă activarea unei enzime care declanşează cancerul. In special grapefruitul alb. Pe de altă parte, cel roz conține licopen, antioxidant important. Grapefruitul este deosebit de bun la curățarea plămânilor după renunțarea la fumat. O cură de un fruct pe zi, timp de o lună, va duce la o creștere a capacității pulmonare.

Ardeiul iute

Bogat în capsaicină, îmbunătățeşte fluxul sanguin, stimulează schimburile la nivelul membranelor alveolelor pulmonare și luptă impotriva infecțiilor. La fel ca și hreanul, ardeiul iute duce la descongestionarea căilor respiratorii, prin fluidizarea mucusului din plămâni, gât și nas.

Usturoiul și ceapa

Un duo excelent pentru inimă și pentru plămâni. Ambele reduc inflamația, nivelul colesterolului rău și luptă împotriva infecțiilor, având calități antibacteriene. Alicina din usturoi are, pe lângă efectul antiinflamator, și rolul de ameliorare a suferinței în astm, precum şi cel de reducere a riscului de cancer pulmonar.

Ghimbirul

Acest condiment are proprietăți anti-inflamatorii și ajută la eliminarea toxinelor din plămâni. Îl puteți utiliza în răceli, pregătind un ceai din rădăcină de ghimbir, cu lămâie, care contribuie la îndepărtarea toxinelor din tractul respirator.

Morcovii

Aceste rădăcinoase sunt bogate în caroteniode, vitamina C şi licopen, antioxidanți prețioși pentru sănătatea pulmonară. Alimentele bogate în carotenoide, antioxidanți precursori ai vitaminei A,  diminuează efectele fumului de țigară asupra plămânilor. S-a dovedit științific că beta-criptoxantina și o combinație de luteină și zeaxantină protejează împotriva apariției cancerului pulmonar.

Aceşti antioxidanți se găsesc în fructe și legume, morcovul fiind cel mai reprezentativ, urmat de roşii, dovleci, caise, papaya, pepenele verde și galben.

Gogoşarii, la rândul lor, au conținut ridicat de luteină și zeaxantină, dar şi de vitamina C.

Carotenoidele sunt transformate în vitamina A, care luptă eficient și împotriva astmului. Pe de altă parte, benzopirolul, un agent cancerigen din țigări, poate provoca o deficiență a vitaminei A. Deci, consumați legumele și fructele galbene și portocalii!

Parteneri