duminică, septembrie 26, 2021

Capacitatea organismului nostru de a regla hormonii este esențială pentru bunăstare și echilibru. Totuși, este necesar să știi că această capacitate poate fi influențată de o multitudine de factori. Somnul, spre exemplu, este un factor mai puțin cunoscut ce are un rol important în funcționarea corespunzătoare a hormonilor.

Somnul este un element fundamental pentru sănătatea organismului nostru. În timp ce dormim, organismul nostru se regenerează și își reglează toate funcțiile, pregătindu-ne pentru o nouă zi. Fără acesta, corpul nostru nu ar putea supraviețui, iar privarea de somn duce la o funcționarea necorespunzătoare a organismului.

Somnul, un element care influențează hormonii

Patricia Rusu, nutriționist, dezvăluie ce rol are somnul în reglarea hormonilor și, de asemenea, ce metode putem folosi pentru a ne odihni cât mai bine.

„Nu dormi suficient? Asta s-ar putea să îți afecteze hormonii.

Lipsa somnului ne poate afecta în multe moduri, inclusiv impactul asupra capacității corpului nostru de a regla hormonii. În timp, acest lucru poate duce la oboseală, creștere în greutate, foame crescută și anxietate.

Iată câteva moduri prin care somnul ne afectează la nivel hormonal

Lipsa somnului ne afectează atât hormonii foamei, grelina, cât și leptina. Grelina stimulează foamea, în timp ce leptina suprimă foamea, anunțându-ne când suntem sătui. Când suntem lipsiți de somn, nivelul de leptină scade și nivelul de grelină crește. Rezultatul final = ne simțim mai flămânzi.

Nivelul de cortizol crește pe măsură ce corpul nostru simte stres din cauza lipsei de somn. Nivelul de cortizol ar trebui să fie scăzut seara și să crească treptat dimineața devreme pe măsură ce ne trezim. Când ne lipsește somnul de bună calitate, acesta poate avea un impact asupra capacității corpului nostru de a regla cortizolul și poate afecta și alți hormoni.

Lipsa somnului poate provoca o scădere a hormonilor sexuali, ceea ce duce la scăderea libidoului și energiei.

Somnul ne ajută să menținem nivelul de zahăr din sânge, necesar pentru echilibrul hormonal.

După cum puteți vedea, este important să acordăm prioritate somnului pentru sănătate și bunăstare optimă și un echilibru hormonal.

Iată 5 moduri de a sprijini un somn mai bun și odihnitor:

  • Reduce cofeina și elimină cafeaua de după-amiază.
  • Crează-ți un program de somn consistent. Setează o alarmă dimineața și încearcă să te culci la aceeași oră în fiecare seară.
  • Crează-ți o rutină de seară. Citește o carte, slăbește lumina, fă journaling, meditează
  • Limitează timpul pe ecranare cu 1 oră înainte de culcare”, scrie Patricia Rusu pe o rețea de socializare.

 

Ultimele stiri