joi, aprilie 9, 2020

Sistemul cardului naţional de sănătate nu mai funcţionează. Pacienții nu mai pot fi investigați și nici nu li se poate elibera rețete. Blocaj total în sistem

D-na Sandra Alexiu, reprezentant Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov, a declarat la B1TV că problema este una mai veche dar de 3-4 luni este un dezastru. ”Nu putem face raportarea serviciilor, eu și colegii mei stam nopatea să încercăm să face asta, din cauza deselor blocări a sistemului informatic. Și așa ne este imposibil să raportăm serviciile realizate” Medicii de familie sunt obligați să declare până la o anumită dată, prin intermediul sistemului informatic, serviciile prestate pentru pacienți, această raportare fiind direct legată de decontarea serviciilor către aceștia.

Citește și: Doi pacienți cu COVID-19 declarați vindecați au fost testați din nou pozitiv cu boala

Mai grav este că nu pot fi eleiberate rețete, atâta timp cât medicii nu pot accesa situația pacientului nu pot emite rețetele cu medicamente esențiale pentru viața pacienților.

Problema cu sistemul de informatic a fost semnalată permanent. Inca din 2008, de la lansare, medicii au semnalat desele blocări ale acestuia, dar de la introducerea cardului de sănătate și dosarului pacientului a mers din rău în mai rău.

Citește și: Medicii francezi avertizează. Semnele de COVID-19 se văd și pe piele

Sandra Alexiu a mai spus că una dintre problemele grave care afecează pacientul este faptul că Casa Națională de Sănătate nu își asumă acest lucru și astfel ei nu pot trece la emiterea reșetelor în regim off-line pentru a asigura trataentul pacienților.