sâmbătă, septembrie 26, 2020

Fertilitatea poate fi influentata de o multime de factori, pe multi nu ii putem controla. Insa alimentatia si greutatea corporala pot fi controlate si, mai mult, sunt esentiale pentru persoanele care isi doresc copii.

Potrivit Academiei Americane de Nutritie si Dietetica, greutatea normala si nutritia adecvata au un impact semnificativ asupra fertilitatii femeilor.

Este important de retinut ca nu doar alimentatia femeilor conteaza in ceea ce priveste fertilitatea – modul in care un barbat mananca are un impact direct asupra productiei sale de testosteron si sperma, ceea ce influenteaza fertilitatea: „Barbatii sunt 50% din aceasta ecuatie si trebuie sa manance bine pentru a se asigura ca au spermatozoizi sanatosi”, declara pentru byrdie.com Lizzy Swick, nutritionist specializat in pre-conceptie si nutritie a fertilitatii.

Citește și:

Iata cateva dintre alimentele dovedite stiintific ca pot sustine fertilitatea:

Peste gras

Somonul, sardinele si alti pesti grasi sunt o sursa majora de acizi grasi omega-3, care joaca un rol important in conceptie.

„Studiile au aratat ca aceste grasimi promoveaza in mod specific ovulatia, care este o componenta-cheie a fertilitatii”, spune Swick. DHA (acid docosahexaenoic) din pestele gras poate creste progesteronul, care este unul dintre cei mai importanti hormoni de care femeile au nevoie pentru a mentine sarcina post-conceptie.

Citește și:

Pe langa somon, pastrav, sardine si alti pesti grasi, gasesti de asemenea omega-3 in nuci, seminte de in, vita hranita cu iarba, seminte de chia, avocado etc.

Grasimi sanatoase

Grasimile sanatoase sunt o componenta importanta pentru orice dieta, inclusiv atunci cand incerci sa ramai insarcinata, deoarece acestea furnizeaza energie, ne ajuta sa reglam hormonii, sa mentinem nivelul stabil de zahar din sange, sa absorbim nutrienti importanti si sa ne protejeze celulele.

Citește și:

„Cand vine vorba de fertilitate, este important ca femeile sa manance grasimi mononesaturate si polinesaturate”, spune dieteticiana Sarah Rueven. „Va recomand sa includeti o portie de grasimi nesaturate (aproximativ 2 lingurite), cum ar fi nuci, seminte, peste gras, masline sau avocado, la fiecare masa pentru beneficiile lor de crestere a fertilitatii.”

Alimente bogate in fier

Fierul poate scadea riscul de infertilitate ovulatorie, spune nutritionista Dara Godfrey. Alimentele bogate in fier sunt carnea de vita, crevetii, pestele, puiul organic si ouale provenite de la gaini crescute in libertate. Pentru a stimula absorbtia fierului, consuma aceste alimente bogate in fier cu alimente bogate in vitamina C.

CITESTE CONTINUAREA…

Parteneri