vineri, iulie 30, 2021

Ficatul este unul dintre cele mai importante organe. Acesta îndeplinește o multitudine de funcții la nivelul întregului organism, având un rol important în filtrarea tuturor substanțelor care ajung în corpul

nostru. Deși acesta se poate regenera, este important să avem un stil de viață cât mai sănătos pentru a-l menține puternic. Iată ce alimente hepatoprotectoare poți introduce în dieta ta zilnică, pentru a-ti proteja ficatul de toxine și substanțe dăunătoare.

La nivelul întregului organism, ficatul îndeplinește o serie de funcții importante. Printre acestea se numără:

  • producerea de bilă, responsabilă de descompunerea grăsimilor din intestinul subțire în timpul digestiei;
  • producerea anumitor proteine pentru plasma sanguină;
  • producerea de colesterol și proteine speciale care ajută la transportarea

    grăsimilor prin organism;

  • transformarea excesului de glucoză în glicogen, o substanță ce poate fi ulterior convertită înapoi în glucoză, în
  • funcție de nivelul energetic de care are nevoie organismul;
  • reglarea nivelului sanguin al aminoacizilor, ce formează elementele constitutive ale proteinelor;
  • prelucrarea hemoglobinei și stocarea conținutului de fier care se regăsește în aceasta;
  • curățarea sângelui de substanțele dăunătoare;
  • reglarea coagulării sângelui;
  • combaterea infecțiilor prin producerea de factori imuni.
  • neutralizarea toxinelor și detoxifierea organismului.

De aceea, este important să îl menținem sănătos și puternic. Acesta este un organ ce întreține sănătatea întregului organism și este indicat să îl protejăm cât mai bine de factorii dăunători.

Alimente hepatoprotectoare pentru sănătatea ficatului

Usturoi

Usturoiul este un superaliment, renumit în medicina alternativă pentru proprietățile sale anti-cancer și anti-infecțioase. De asemenea, usturoiul este unul dintre cele mai bune alimente pentru curățarea ficatului și regenerarea acestuia.

Beneficiile usturoiului nu se limitează la proprietățile sale hepatoprotectoare. El este

bogat în substanțe sulfuroase cu un potențial ridicat de stimulare a funcțiilor hepatice reglatoare. Enzimele hepatice responsabile de îndeplinirea funcțiilor de detoxifiere și reparare celulară sunt activate și stimulate de acești compuși. În acest fel, expulzarea toxinelor crește considerabil. Pe lângă compușii de sulf, usturoiul conține alicină și seleniu, doi nutrienți importanți care joacă un rol integral în protejarea ficatului.

Sfecla roșie

Sfecla conține un amestec unic de substanțe chimice naturale (fitochimicale) și minerale care le fac excelente pentru combaterea infecțiilor.

De asemenea, contribuie la creșterea oxigenului la nivel celular, motiv pentru care sfecla este un excelent aliment detoxifiant.

Grapefruit

Datorită aportului său de vitamina C, grapefruitul este unul dintre alimentele cu cea mai mare capacitate de detoxifiere. Vitamina C contribuie la reducerea proceselor oxidative, care sunt cele care generează radicali liberi și afectează celulele hepatice. În plus, grapefruitul ajută la stimularea acțiunii enzimelor hepatice care sunt esențiale în eliminarea deșeurilor.

Fulgi de ovăz

Fulgii de ovăz conțin beta-glucani, un tip de fibre care sunt extrem de active biologic în corp, având rol antitumoral, anti-inflamatoriu, anti-obezitate, anti-alergic, anti-osteoporotia și imunomodulator. Acești compuși din fulgii de ovăz contribuie la reducerea cantității de grăsime depozitată în ficat, protejând acest organ.

Struguri

Strugurii sunt bogați în antioxidanți puternici (flavonoide si resveratrol), care pot ajută ficatul prin reducerea inflamației și prevenirea bolilor la nivelul acestui organ. Pentru a te bucura din plin de acest efect hepatoprotector al strugurilor, consumă boabele întregi, cu tot cu pieliță și semințe.

Ultimele stiri

Parteneri