Sari la conținut

Asociațiile de elevi și părinți, nemulțumiți din nou de Ministerul Educației. Ce solicitări au?

Sursă foto: arhiva Doctorul Zilei

Asociațiile de elevi și părinți își exprimă din nou nemulțumirea față de o decizie a Ministerului Educației. Ce solicitări au de data aceasta?

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM), Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE), alături de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți-Învățământ Preuniversitar  au emis un comunicat de presă prin care solicită ferm eliminarea noilor declarații-angajament pentru elevi și părinți întrucât le consideră inutile.

 ”Luni, 25 octombrie a.c., Ministerul Educației și Cercetării a anuțat că au fost luate decizii privind desfășurarea activității în unitățile de învățământ, în sistem online. Una dintre aceste decizii a reprezentat introducerea unor declarații-angajament, documente ce ar trebui semnate de elevi și de părinții acestora.

Declarațiile privesc desfășurarea activității didactice prin intermediul tehnologiei, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, dar și o secțiune prin care elevii și părinții se obligă să nu înregistreze sau distribuie orele online și să ia toate măsurile pentru a preveni astfel de acțiuni.

Asociațiile de elevi și FNAP-IP susțin faptul că documentul nu este necesar, întrucât nu face altceva decât să amintească  prevederile deja existente pe care elevii sunt obligați să le respecte ca parte a sistemului de educație. Spre exemplu, Legea educației naționale nr. 1/2011 prevede la art. 272, alin. (3) că “înregistrarea prin orice procedee a activității didactice poate fi făcută numai cu acordul celui care o conduce.”

Mai mult, măsurile luate de autorități în aceste momente ar trebui să vizeze asigurarea accesului la educație și a bunei desfășurări a orelor de curs pentru elevii din întreaga țară. În acest moment, problemele cu adevărat importante în această situație rămân fără rezolvare.

În acest sens, asociațiile de elevi din România și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți solicită Ministerului Educației și Cercetării eliminarea celor două declarații pe propria răspundere pentru școala online, întrucât introducerea acestora este inutilă în contextul desfășurării orelor de curs la distanță”, se arată în comunicat.

 “Am luat la cunoștință de un posibil angajament pe care trebuie sa-l semneze părinții și elevii. În discuțiile pe care le-am avut cu MEC am spus că suntem de acord cu modificarea Contractului Educational, în sensul celor scrise în acest “angajament”, tocmai pentru simplul fapt că acest angajament nu are nicio valoare juridică”, transmite Iulian Cristache, președinte FNAP-IP.

“Dacă obligațiile erau prevăzute și anterior declarației, care mai este sensul? Cred că nu facem altceva decât să complicăm situația și să ne dăm peste cap pentru a strânge semnături fără rost. Să semneze declarația pentru școala online elevii fără dispozitive și internet? Eu aș face altceva acum decât să mă asigur că accesul la educație este asigurat și că orele se desfășoară peste tot în condițiile prevăzute de lege“, este de părere Andreea-Sabina Spătariu, președinte AEC.

„Aceste declarații-angajament nu sunt relevante în contextul în care conținutul acestui document este deja prevăzut în normele legislative actuale. În loc să ne îngropăm în acte fără valoare ar fi ideal să lucrăm pentru ca accesul la educație să fie asigurat pentru toți elevii din România în mod echitabil”, consideră Ana-Maria Groza, vicepreședinte AEBI.

”Părerea mea despre aceste declarații este că sunt o camuflare a adevăratelor probleme semnalate în predarea de la distanță. Având în vedere faptul că ceea ce este de declarat pe propria răspundere în acestea se repetă cu ceea ce a existat deja în lege, duce la faptul că sunt deloc necesare pentru o bună practică a școlii online. În schimb, ar trebui să se rezolve problemele actuale, acestea fiind conexiunea la internet și acordarea dispozitivelor necesare atât elevilor cât și profesorilor aflați in nevoie.”-Paula-Livia Buda, președinte AEM

„În timp ce sistemul online continuă să aibă probleme evidente, precum lipsa unei coordonări adecvate, MEC consideră că ceea ce are nevoie școala românească este o declarație irelevantă, care nu are niciun impact real. Mulți elevi sunt sancționați pentru faptul că nu deschid camerele, cu toate că nu există nicio prevedere în legătură cu obligativitatea deschiderii acestora. Încă există lucruri ce trebuie explicate clar, atât elevilor, cât și profesorilor, dar doamna ministru alege să amintească lucruri deja prevăzute în lege.”, spune și Matei Canavea, președinte AVE.

Doctorul zilei whatsapp channel

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si: