Sari la conținut

Cât UNT ar trebui să mănânci fără a crește în greutate sau colesterol

Cât UNT ar trebui să mănânci fără a crește în greutate sau colesterol. Untul este preferatul tuturor. Cu cât adaugi mai mult, cu atât mâncarea e mai gustoasă, cu toate acestea, a fost subiectul multor controverse în lumea nutriției.

În timp ce mulți spun că este sănătos, în cea mai mare parte untul este evitat de cei care urmăresc greutatea și de cei care trebuie să aibă grijă de problemele lor legate de inimă.

Cât UNT ar trebui să mănânci fără a crește în greutate sau colesterol

Untul este un produs lactat delicios, care are o textura bogată si cremoasă și poate fi aromat după gustul fiecăruia. Deci, este untul prea gras și crește nivelul de colesterol și vă blochează arterele? Să aflăm cât de bun sau de rău este pentru sănătatea ta.

Conform bazei de date privind compoziția alimentelor USDA, o lingură de unt sau 14 grame are aproximativ 102 calorii, cu 11,5 grame de grăsime. De asemenea, este bogat în vitaminele A, E, B12 și K care ajută la:

  • reglarea sănătății pielii,
  • a funcției imunitare,
  • a vederii sănătoase,
  • susținerea sănătății inimii,
  • creșterea antioxidanților,
  • protejarea celulelor corpului.

În plus, untul conține și cantități foarte mici de alți nutrienți, cum ar fi riboflavină, niacină, calciu și fosfor.

Beneficiile untului pentru sănătate

Experții în sănătate spun că untul este o sursă uimitoare de acid linoleic conjugat, o varietate de grăsimi care se găsesc în carne și lactate. Se spune că acidul linoleic are beneficii pentru sănătate, care includ proprietățile sale anticancerigene care ajută la reducerea creșterii cancerului de sân, colon, colorectal, stomac, prostată și ficat. 

În afară de asta, studiile au mai arătat că untul ajută la scăderea grăsimii corporale, ceea ce, la rândul său, te face să slăbești în mod sănătos. 

Experții spun că consumul a 3,4 grame de acid linoleic într-o singură zi poate scădea enorm grăsimea corporală, în același timp sporind funcția imunitară și scăderea inflamației cronice, care este cauza principală a multor afecțiuni și boli.

De asemenea, dacă mănânci unt făcut din vaci hrănite cu iarbă, acesta are mai mulți acizi grași omega-3 și vitamina E decât cel obișnuit. Și, deoarece nu conține carbohidrați, reprezintă o completare excelentă la necesarul zilnic de nutriție dacă urmați o dietă pe bază de keto pentru pierderea în greutate.

Untul mai conține butirat, un fel de acid gras care este folosit ca sursă de energie de către organism pentru a promova și menține sănătatea digestivă. Ajută la reducerea inflamației la nivelul intestinului și promovează echilibrul electrolitic.

Untul este, de asemenea, bogat în grăsimi saturate, atât polinesaturate, cât și mononesaturate. Chiar dacă se crede în mod obișnuit că grăsimile saturate sunt o formă de grăsime nesănătoasă, care blochează arterele, multe studii recente nu au găsit nicio legătură între aportul de grăsimi saturate și riscul crescut de boli de inimă. 

Totuși, medicii recomandă ca grăsimile saturate să fie combinate cu grăsimi sănătoase pentru inimă, pentru a crea un echilibru.

Alternative la unt

Multe recomandări alimentare din întreaga lume recomandă limitarea grăsimilor saturate precum untul la doar 10% din caloriile zilnice. Deci, cel mai bine este să vă bucurați de unt cu moderație, împreună cu nuci și alimente bogate în antioxidanți.

Unele alternative mai sănătoase includ:

  •  Unt tartinabil: Acestea au aproximativ jumătate din grăsimile saturate ale untului.
  • Tartine cu unt: Acestea au, de obicei, mai puține calorii, precum și grăsimi și grăsimi saturate decât untul. Unele soiuri sunt făcute cu ulei de măsline sau de canola.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel