joi, septembrie 16, 2021

Câți pași trebuie să facem zilnic, pentru menținerea sănătății? Și nu, numărul magic nu este 10.000.

Când vine vorba de mers pe jos, cel mai evident număr la care ne gândim mulți dintre noi este de

10.000. Este un număr idealizat, prezentat mult timp ca țintă de atins în ceea ce privește pașii zilnici necesari pentru a ne îmbunătăți sănătatea.

Există dovezi care să susțină acest număr, de asemenea. O serie de studii din ultimii ani au arătat că mersul pe jos zilnic este legat de un risc mai mic de deces precoce. Desigur, fiecare analiză este ușor diferită.

Nu, numărul magic nu este 10.000

Din această cauză, oamenii de știință continuă să facă descoperiri proaspete despre cât de bine este să mergem pe jos un număr de X pași, precum și de a identifica cine ar trebui să beneficieze

și cu cât.

În ultimul studiu pentru explorarea acestui teritoriu, o echipă condusă de un medic epidemiolog, Amanda Paluch de la Universitatea din Massachusetts, a urmărit un grup de peste 2.000 de bărbați și femei de vârstă mijlocie, negri și albi, provenind din patru orașe americane diferite.

Grupul, cu o vârstă medie de puțin peste 45 de ani, purta accelerometre care își urmăreau numărul zilnic de pași și intensitatea pașilor în timpul orelor de veghe, pe măsură ce își desfășurau viața.

Câți pași trebuie să facem zilnic, pentru menținerea sănătății?

Experimentul

a început în 2005, iar participanții au fost urmăriți la intervale regulate în anii până în 2018, moment în care 72 de oameni din grupul inițial muriseră. În timp ce natura observațională a studiului înseamnă că nu putem trage concluzii ferme cu privire la modul în care mersul pe jos a stimulat (sau nu) sănătatea oamenilor din experiment, poate identifica legăturile dintre nivelurile de activitate și rezultatele sănătății din cohortă per total.

Cel mai important, cercetătorii au descoperit că persoanele care făceau cel puțin 7.000 de pași pe zi aveau un risc cu 50 până la 70 % mai mic de deces precoce

în comparație cu cei care aveau în medie mai puțin de 7.000 de pași zilnici în experiment.

În sine, intensitatea pașilor (măsurarea rapidității pașilor parcurși) nu a avut niciun efect asupra mortalității. Potrivit cercetătorilor, creșterea volumului zilnic de pași în rândul celor mai puțin activi din populație poate conferi cea mai mare protecție împotriva mortalității – dar după un anumit punct, pașii suplimentari par să nu aibă niciun efect benefic, cel puțin asupra acelui rezultat specific.

„Efectuarea a peste 10.000 de pași pe zi nu a fost asociată cu o reducere

suplimentară a riscului de mortalitate”, explică cercetătorii în studiul lor.

Specialiștii spun că trebuie să facem 7.000 de pași zilnic

În timp ce concluziile confirmă în mare măsură multe din ceea ce știam deja despre beneficiile mersului pe jos din studiile anterioare, noul prag de 7.000 de pași este cu siguranță o țintă mai ușor de atins decât 10.000 de pași.

„Numărarea pașilor zilnici este o metodă simplă, ușor de monitorizat. Prin urmare, efectuarea mai multor pași pe zi poate fi o modalitate bună de a promova sănătatea. 7.000 de pași pe zi ar putea fi un obiectiv excelent pentru mulți indivizi care în prezent nu realizează această număr”, a declarat Paluch pentru HealthDay News, preluat de sciencealert.com

Potrivit cercetătorului de activitate fizică Nicole Spartano de la Universitatea din Boston, în viitorul apropiat ne putem aștepta să auzim mult mai multe despre modul în care pașii zilnici ne afectează sănătatea – datorită unei noi generații de studii iminente care utilizează o tehnologie mai recentă a accelerometrului care nu era disponibilă în 2005.

„Nu este clar măsura în care pașii măsurați pe monitoarele de activitate [mai vechi] se compară cu pașii măsurați de dispozitivele obișnuite ale consumatorilor, inclusiv ceasuri inteligente, pedometre și aplicații pentru smartphone-uri”, scrie Spartano într-un comentariu de specialitate asupra noii cercetări.

„În următorii câțiva ani, numărul articolelor publicate care leagă numărul de pași de mortalitate se va accelera rapid, deoarece multe alte studii mari au finalizat măsurarea accelerometriei utilizând o mare varietate de dispozitive de accelerometru de cercetare, cu 10 ani de urmărire sau mai mult. “

Ultimele stiri