joi, iulie 29, 2021

Anumite alimente necesită mai mult timp pentru a fi digerate și, din acest motiv, nu sunt recomandate înainte de culcare. Mâncatul seara poate provoca insomnie, disconfort și reduce calitatea somnului,

mai ales dacă alimentele ingerate sunt grele.

Programul încărcat ne oprește, de cele mai multe ori, să mâncăm echilibrat în timpul zilei. Pentru majoritatea persoanelor, masa principală este cina, însă trebuie să știi că anumite alimente pot fi dăunătoare dacă sunt consumate în această parte din zi.

Din cauza timpului lung necesar pentru digestie, acestea îngreunează funcțiile corpului, digestia și pot provoca insomnie și indigestie.

Ce alimente trebuie să eviți înainte de culcare, dacă vrei să ai un somn liniștitor?

Carne roșie

Carnea roșie este dificil de digerat, deoarece conține

o cantitate mare de grăsimi saturate și niveluri ridicate de sodiu și proteine, toate acestea ducând la o digestie prelungită și deranjantă, explică Doza de Sănătate.

Zahăr rafinat

Zaharurile simple și rafinate provoacă o absorbție rapidă în sistemul digestiv. Acest lucru duce la creșterea nivelului zahărului în sânge, care poate duce la apariția bolilor de inimă și a problemelor digestive. În schimb, zaharurile complexe conținute de cereale și legume te mențin satisfăcut în perioadele lungi de odihnă.

Fast food

Nu este bine să mănânci niciodată alimente de tip fast food. Seara, produsele fast food

oferă corpului doar zaharuri rafinate și carbohidrați cu absorbție rapidă, care îți vor supraîncărca stomacul și îți vor încetini digestia.

Alimente picante

Dacă ai un sistem digestiv sensibil, alimentele picante pot provoca inflamații și iritații în timpul digestiei, ducând la apariția gazelor și a refluxului acid, precum și a altor afecțiuni digestive.  Acest lucru este valabil mai ales dacă după cină dormi cu fața în sus. Din această cauză, ardeiul iute și derivații săi sunt alimente pe care ar trebui să le eviți la masa de seară.

Ultimele stiri

Parteneri