vineri, februarie 26, 2021

Pierderea în greutate poate fi un proces simplu, dacă știi exact ce alimente să elimini din dieta ta. Anumite tipuri de grăsimi dăunează atât sănătății tale generale, cât și siluetei pe care încerci să o menții. Iată ce trebuie să știi despre grăsimi și care sunt tipurile pe care trebuie să le excluzi din alimentație, pentru a slăbi fără efort!

Nutriționiștii susțin că grăsimile naturale nu trbeuie să lipsească din alimentație, fie că este vorba de o dietă de slăbit sau menținerea greutății normale pentru organismul tău. De fapt, grăsimile naturale sunt esențiale pentru funcționarea normală a corpului. Care este tipul de grăsimi pe care ar trebui să îl elimini din alimentație pentru a slăbi fără efort?

„Când mi s-a spus prima dată că pentru a slăbi trebuie să mănânc grăsimi naturale, am crezut că nu aud bine. Ani de zile mâncasem produse low-fat sau light, kilograme de piept de pui dezosat la grătar şi băusem litri de iaurt degresat. E drept că nici nu avusesem nişte rezultate spectaculoase în acest fel, mi-era tot timpul foame şi starea mea de energie era foarte scăzută.

Un gram de grăsime are 9 kcal, unul de zahăr 4. La un calcul simplist şi superficial cel mai eficient mod de a slăbi e să elimini grăsimile. Dacă aritmetica spune că un consum mai mic de energie duce la slăbire, din păcate organismul nostru nu ştie matematică”, afirmă Cori Grămescu, nuriționist, pe Facebook.

Care este diferența dintre grăsimi sănătoase și grăsimi nesănătoase?

„Grăsimile reglează sistemul imunitar, hormonal şi nervos. Sunt responsabile de aspectul pielii, al părului, unghiilor dar şi de calitatea muşchilor şi vaselor de sânge; influenţează fundamental funcţionarea creierului – care este în proporţie de 70% format din grăsime. Formează cea mai mare parte a membranelor celulare, intră în structura celor mai importanţi hormoni din organism şi au un rol important în reglarea apetitului.

Corpul tău are nevoie atât de grăsimi vegetale cât şi de grăsimi animale. Dintre grăsimile vegetale trebuie exclusă margarina, care este un tip de grăsime ultra-procesată, în care structura chimică este modificată prin procesare şi este extrem de nesănătoasă – are potenţial aterogen foarte ridicat. Grăsimile trebuie mâncate cât mai aproape de formă naturală, evitând grăsimile prăjite sau preparate termic la temperaturi mari, grătar”, adaugă nutriționista.

Ultimele stiri

Parteneri