vineri, iunie 18, 2021

Cele mai bune alimente alcaline recomandate pentru un corp sănătos. Dieta este cheia atunci când vrei să scapi de mediul acid total neprielnic pentru organism.

Trebuie să mâncăm acele alimente care

alcalinizează, pentru că alimentele acide nu sunt cele care conțin acizi, ci acelea care produc reacţii acide.

Mediul acid este atunci când radicalii liberi oxidează si alterează întregul sistem imunitar. Vitaminele şi mineralele nu mai pot fi absorbite corect în organism, bacteriile benefice din intestin îşi pierd capacitatea de a ajuta digestia, ţesutul conjunctiv se deteriorează afectând sănătatea capilară, a pielii şi a unghiilor, somnul devine neregulat şi alterat, apar dureri de cap, infecţii şi raceli, resimţim o stare de oboseală permanentă.

Tumorile pot crește mai repede, pot apărea

artrita reumatoidă, fibromialgia, sindromul de oboseală cronică, lupusul, tuberculoza, eczemele, acneea, pietrele la vezica biliara, herniile, anxietatea, tulburările de comportament, insomniile, nervozitatea, palpitațiile și durerile musculare.

Substantele acide resping oxigenul, cele alcaline îl atrag. Capacitatea unui aliment de a alcaliniza sau de a acidifia organismul nu depinde de pH-ul efectiv al alimentelor, ci de compușii ce rezultă după metabolizarea alimentelor.

Dieta ar trebui, prin urmare, să conţină peste 80% alimente care produc alcalinizare şi nu 100%, pentru că și de acizi

avem nevoie. Deci nu trebuie eliminate complet nici lactatele, nici carnea.

Alimentele care produc un mediu acid sunt recunoscute după efecte, acestea producând senzație de greutate în organism, migrene, nervozitate, arsuri la stomac.

Benefice sunt alimentele bogate în vitamina C care neutralizează aciditatea din fluidele corpului şi mentin nivelul Ph-ului la 7,5 – 7,6.

Dieta care alcalinizează este bazată pe legume si fructe proaspete, vegetalele cu frunze verzi fiind recunoscute drept cea mai importantă sursă de minerale alcaline.

Sunt recomandate:

  • Sparanghel
  • Avocado
  • Sfecla
  • Gogosari
  • Broccoli
  • varza de Bruxelles
  • varza rosie si alba
  • morcovi
  • telina
  • conopida
  • cicoare
  • arpagic
  • castravete
  • papadie
  • mărar
  • ștevie verde
  • vinete
  • frunze de cicoare
  • usturoi
  • hrean
  • gulie
  • praz
  • lăptuci
  • salata verde
  • bame
  • măsline
  • ceapă
  • pătrunjel
  • păstârnac
  • mazăre
  • dovlecei
  • ridichi
  • varza acră
  • măcriș
  • spanac
  • germeni de cereale
  • roșii
  • cartof alb
  • rucola
  • ardei gras
  • mazăre verde
  • ciuperci

Fructe alcaline: mere, caise, banane, cirese, nuca de cocos proaspata, curmale, smochine, grepfrut, struguri, lamii, lamii verzi, mango, pepene, nectarine,

portocale, papaya, pere, piersici, ananas proaspat, rodii, stafide, capsuni, mandarine, fructul pasiunii, zmeura, kiwi, merisor.

Alte alimente care formeaza mediu alcalin sunt: cidru de mere, otet, lapte batut, zer crud, alge, mei, quinoa, soia, hrisca, lapte crud, migdale, ulei de masline, uleiuri comestibile presate la rece, condimente naturale, vin organic, iaurt din lapte crud, masline, apa cu lamiie, ceai de plante medicinale, lapte de migdale, ceai verde, apa minerala. Alimentele bazice se consuma mai ales in stare cruda sau gatite prin fierbere de scurta durata sau la aburi.

Să avem totodată grijă şi la felul în care gândim, pentru a ne conserva energia şi a nu ne pierde vitalitatea. Emoţiile negative sunt nocive, ne îmbolnăvesc, ele însele provocând o stare alcalină.

Grijile, supărarea, ura, invidia, bârfa, teama şi insomnia provoacă aciditate.

Sportul ajută şi el la alcalinizarea organismului, pentru că ne oxigenează, pune în mişcare sistemul limfatic şi ne ajută să eliminăm prin transpiraţie toxinele acumulate.

Sportul îmbunătăţeşte metabolismul, normalizează presiunea sanguină, echilibrează nivelul trigliceridelor din sânge şi nivelul de insulină. Pntru a fi eficiente, toate exerciţiile trebuie efectuate în aşa fel încât să produca transpiratie.

Alimentele nu trebuie alese însă numai după capacitatea lor de a alcaliniza organismul, importante fiind şi cantitatea, şi calitatea. De asemenea, trebuie spus şi faptul că alimentele acidifiante nu trebuie eliminate total, ci doar consumate în cantităţi moderate.

Hidratarea este şi ea foarte importantă. Trebuie să bem multă apă simpla sau cu lămâie, sucuri de legume, ceaiuri din plante. Apa trebuie sa aibă un pH mai mare de 7, fiind recomandate ape minerale care au pe etichetă pH-ul.

Să avem grijă şi la emoţiile noastre, pentru că, potrivit specialiştilor, stările negative pot provoca chiar mai multă aciditate decât ceea ce mâncăm sau bem.

Ultimele stiri

Parteneri