marți, august 11, 2020

Micul dejun nu este o masă obligatorie, nu este necesar tuturor. De fapt, e mai indicat să sari peste micul dejun decât să consumi ceva nesănătos.

Dar un mic dejun echilibrat și nutritiv îți poate da energie și te va împiedica să mănânci prea mult la mesele viitoare.

Iată care sunt cele mai bune 12 alimente pe care le poți consuma dimineața, potrivit specialiștilor de la Healthline.

Citește și:

Ouăle

Sunt sănătoase și delicioase. Studiile arată că persoanele care consumă ouă dimineața își cresc nivelul de sațietate, consumă mai puține calorii la masa următoare și își păstrează echilibrate nivelurile de insulină și glicemie.

Un alt studiu arată că bărbații care mănâncă ouă dimineața consumă mult mai puține calorii în restul zilei, comparativ cu bărbații care au servit produse de panificație la micul dejun.

Citește și:

În plus, gălbenușul de ou conține luteină și zeaxantină, doi antioxidanți care previn afecțiunile oculare, precum cataracta sau degenerescența maculară.

Oul este o sursă bună de colină, un nutrient esențial pentru sănătatea creierului și a ficatului.

Alte studii arată că ouăle pot reduce riscul de boli cardiovasculare, potențând colesterolul bun și îmbunătățind răspunsul insulinic. Mai mult, oul este o bună sursă de proteină. Trei ouă mari vă aduc 20 g proteină de înaltă calitate.

Citește și:

În plus, ouăle fierte pot fi luate la pachet, pot fi pregătite din timp, se pot consuma și calde și reci. Au puține calorii și reprezintă o masă delicioasă și sănătoasă.

Iaurtul grecesc

Acest iaurt este cremos, delicios și hrănitor. Este mai bogat în proteine și s-a dovedit că reduce senzația de foame. Este recomandat și în diete. Se poate combina cu fructe, cu fibre sau cu nuci și migdale, pentru un mic dejun sănătos. Vă va menține sătui, iar probioticele conținute vor avea grijă de flora intestinală.

Cafeaua

Este o băutură ideală dimineața. Bogată în cafeină, vă trezește și îmbunătățește starea de spirit. Specialiștii recomandă cantitatea ideală a zilei: 38-400 mg. În funcție de tăria cafelei. Asta înseamnă între o ceașcă și patru cești.

A fost dovedit că poate crește rata metabolică, accelerează arderile. E bogată în antioxidanți, reduce inflamația, scade riscul bolilor de ficat și a diabetului.

Parteneri