duminică, iunie 7, 2020

Sărbătorile înseamnă fericire, veselie, cadouri și oameni dragi lângă tine. Însă nu toți avem norocul acesta. Pentru unii oameni, sărbătorile pot fi nu numai o perioadă fericită și veselă în care să petreci timp cu familia și prietenii, dar și un moment foarte stresant. De cele mai multe ori în această perioadă ai tot mai multe lucruri de făcut, timpul nu-ți ajunge și apare sentimentul de extenuare fizică și emoțională.

Citește și:

Important este să înveți să-ți gestionezi timpul și energia de sărbători, astfel încât să nu fii extenuat, spun psihologii. Extenuarea te împiedică să te bucuri de sărbători. În plus, poți să devii stresată și să te cuprindă depresia.

Dorința noastră de a avea sărbătorile perfecte, de a oferi cadoul perfect, ne face să consumăm energie cât pentru un an întreg. De aceea, spun specialiștii obosim atât de tare încât ne este imposibil să mai simțim bucurie. Nivelul de stres crește și capacitatea noastră de a face față scade considerabil.

Citește și:

Tristețea de sărbători este o problemă frecventă.  Uneori trăim sentimentul de a fi copleșiți. Apariția depresiei poate avea legătură cu faptul că zilele s-au scurtat, lumina soarelui este mai puțin prezentă și astfel suntem mai predispuși la tulburările afective ale iernii. Acesta poate fi un motiv, dar de cele mai multe ori principalele motive ale apariției depresiei sunt așteptările nerealiste, autoanaliza excesivă asupra vieții personale, presiunea socială și amintirile triste legate de această perioadă.

Citește și:

Iată cum facem față stresului legat de sărbători:

  • Planifică. Fă-ți o listă cu tot ceea ce ai de cumpărat. Stabilește din timp anumite zile pentru cumpărături pentru pregătirile din casă, sau cadourile.
  • Învăță să spui nu. Familia, prietenii și colegii vor înțelege că nu puteți participa la toate proiectele și activitățile.
  • Fă pauze. Petrece 20 minute pe zi singur. Oprește-te din orice activitate și ia-ți o pauză. Respiră profund și rar pentru a reduce stresul din mintea ta. Te vei simți reîmprospătat, odihnit și cu o stare de echilibru interior.

Uite și cum să ameliorezi depresia:

  • Ieși din casă. Dacă te simți singur caută compania membrilor familiei, prietenilor, vecinilor și a altor comunități din care faci parte.
  • Oferă bunătate celor din jurul tău. Ajută. Mergi și fă voluntariat pentru a oferi sprijin și companie altora. Este o bună modalitate de a te simți bine.
  • Acceptă că orice lucru mai puțin plăcut se sfârșește și apoi vin lucruri bune. Împacă-te cu ideea că viața are și suișuri și coborâșuri, ca pe cer e și soare dar sunt și nori. Viața este ciclică, are lucruri și bune și rele în ea, important este să vezi partea bună din tot ceea ce ți se întâmplă.
  • Fii prezent. De cele mai multe ori tristețea noastră este alimentată de retrăirea dureroasă a trecutului sau de incertitudinea viitorului. Viața este despre “aici și acum”. Învață să trăiești prezentul.

Parteneri