Sari la conținut

Cum să scazi tensiunea arterială INSTANT, fără medicamente

Hipertensiunea arterială, factor de risc
Sursa foto: arhiva Doctorușl Zilei
Obiceiuri sanatoase pentru persoanele cu tensiune

Dacă vă confruntați cu orice complicații ale hipertensiunii arteriale, cum ar fi un accident vascular cerebral sau un atac de cord, contactați-vă medicul fără întârziere. Nu încercați remedii la domiciliu în astfel de situații grave.

Dacă aveți hipertensiune arterială (tensiune arterială), fără complicații, primul lucru de făcut este să vă calmați și să stați întins. Lăsați deoparte sarcina în care ați fost angajat și începeți încet să respirați adânc. Această tehnică de eliberare a stresului ajută la scăderea tensiunii arteriale într-o anumită măsură.

Dacă tehnicile de calmare nu ajută, atunci consultați imediat un medic. În plus, nu uitați să luați medicamentele antihipertensive pentru tensiunea arterială, care este necontrolată de modificările stilului de viață și de dietă.

Medicamentul este principala opțiune pentru tratarea hipertensiunii arteriale. Pe măsură ce tensiunea arterială se îmbunătățește odată cu modificările stilului de viață, medicamentele pot fi retrase treptat. Medicamentele în combinație cu o dietă sănătoasă reduc riscul unui accident vascular cerebral, un atac de cord și alte complicații.

Cum să scazi imediat tensiunea arterială fără medicamente

Există câteva sfaturi pe care le puteți încerca pentru a scădea imediat tensiunea arterială fără medicamente:

  • Respirați adânc și încercați să vă relaxați. Stresul și anxietatea vă pot crește tensiunea arterială, așa că luarea unui moment pentru a vă calma poate ajuta la scăderea tensiunii. Învățați exerciții de respirație care vă încetinesc ritmul cardiac și favorizează relaxarea.
  • Bea niște apă. Deshidratarea poate determina creșterea tensiunii arteriale, așa că un pahar cu apă poate ajuta.
  • Încercați o activitate fizică. Mersul la plimbare sau întinderea ușoară poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale. Încercați să faceți exerciții fizice regulate.
  • Mănâncă niște ciocolată neagră. Ciocolata neagră conține flavonoide, care s-au dovedit că scad tensiunea arterială. Doar asigurați-vă căl mâncați cu moderație.
  • Fă un duș rece. Apa rece poate provoca contractarea vaselor de sânge, ceea ce poate scădea tensiunea arterială.
  • Renunțați la fumat și limitați consumul de alcool

Este important de reținut că aceste metode pot oferi doar o ușurare temporară și nu sunt un substitut pentru tratamentul medical. Dacă sunteți îngrijorat de tensiunea arterială, ar trebui să discutați cu un furnizor de asistență medicală. Medicul vă poate recomanda un plan de tratament potrivit pentru dumneavoastră.

Cum scazi valoarea tensiunii arteriale?

Când vine vorba de valorile tensiunii arteriale, numărul de jos se numește tensiune arterială diastolică. Tensiunea arterială diastolică este presiunea exercitată de sânge pe pereții arterelor atunci când inima este într-o stare relaxată.

Pentru a reduce tensiunea arterială diastolică, nu o puteți viza singur. Va trebui să lucrați pentru a reduce tensiunea arterială generală.

Iată 13 modificări ale stilului de viață care vă pot ajuta să vă reduceți tensiunea arterială.

tensiune arteriala
Sursă foto: Shutterstock

13 moduri de a scădea tensiunea arterială

1. Mentine o greutate sanatoasa

Excesul de greutate este un factor de risc major pentru hipertensiune arterială. Va trebui să mențineți un indice de masă corporală (IMC) între 18,5-24,9 kg/m2.

2. Reduce obezitatea centrală

Excesul de grăsime în jurul taliei vă expune riscului de hipertensiune arterială și boli de inimă asociate. Puteți reduce grăsimea din jurul taliei prin diferite exerciții, inclusiv jogging, mers pe jos, drumeții, canotaj, înot și antrenament pe intervale de mare intensitate (HIIT).

3. Rămâi activ fizic

Asociația Americană a Inimii (AHA) recomandă efectuarea a 90-150 de minute de activitate fizică repartizate pe parcursul săptămânii sau cel puțin 30 de minute în fiecare zi timp de cel puțin 5 zile pe săptămână.

4. Renunță la fumat

Fumatul determină acumularea de placă în vasele de sânge, ceea ce duce la hipertensiune arterială. Încercați să renunțați la fumat și să evitați expunerea la fumatul pasiv. Adresați-vă medicului dumneavoastră dacă aveți nevoie de ajutor pentru a găsi cel mai bun mod de a face acest lucru.

5. Dormi suficient

Lipsa somnului crește șansele de a dezvolta afecțiuni de sănătate care cauzează hipertensiune arterială. Încercați să obțineți între 7-9 ore de somn de bună calitate în fiecare noapte.

6. Gestionează stresul

Stresul eliberează hormoni care cresc temporar tensiunea arterială. Învață să gestionezi stresul făcând activități care te relaxează și te fac să te simți bine. Acestea pot include lucruri simple, cum ar fi o plimbare lungă în natură, ascultarea muzicii sau hobby-urile care vă plac. De asemenea, puteți încerca tehnici de respirație profundă și meditație.

7. Mănâncă alimente sănătoase pentru inimă

Includeți alimente sănătoase pentru inima în dieta:

  • Spanac
  • Brocoli
  • Morcovi
  • Mere
  • Portocale
  • Banane
  • Cereale integrale
  • Nuci
  • Fasole
  • Produse lactate fără grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi
  • ouă
  • Pește gras
  • Carne slabă
  • Pui sau curcan fără piele
  • ouă

8. Stai departe de grăsimile saturate și trans

Evitați alimentele care sunt încărcate cu grăsimi saturate și trans, cum ar fi fast-food, alimente prăjite și alimente instant și congelate.

9. Reduceți aportul de sodiu

Fii atent la cantitatea de sare pe care o consumi, deoarece sarea poate crește tensiunea arterială. Limitați-vă consumul de sare la 1.500 de miligrame sau mai puțin pe zi. Evitați alimentele procesate, ambalate, care de obicei conțin mai mult sodiu.

10. Crește-ți aportul de potasiu

Potasiul poate contracara efectele sodiului asupra tensiunii arteriale. Includeți alimente bogate în potasiu în dieta  zilnică, cum ar fi bananele și spanacul.

11. Evitați prea mult zahăr

Evitați alimentele și băuturile care conțin zaharuri adăugate, cum ar fi băuturile răcoritoare, prăjiturile, produsele de patiserie, biscuiții și bomboanele.

12. Reduceți consumul de cofeină și alcool

Cofeina poate crește tensiunea arterială. Dacă suferiți deja de hipertensiune arterială, evitați orice conține cofeină înainte de a face mișcare.

Bea alcool cu moderatie.

13. Luați medicamente conform prescripției

Luați medicamentele pentru tensiunea arterială așa cum v-au fost prescrise. Pentru a evita să le săriți din greșeală, setați mementouri pe telefon pentru a vă asigura că le administrați la timp.

Valori tensiune arterială

Sursă foto: arhiva Doctorul Zilei

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Mai citeste si:

Doctorul zilei whatsapp channel