joi, august 5, 2021

Zahărul este unul dintre cele mai nocive substanțe pentru organismul nostru. Acesta declanșează apariția inflamației în organism și este asociat cu dezvoltarea unor afecțiuni grave de sănătate, precum cancerul.

Adesea, pofta de dulce este stimulată de consumul exagerat de zahăr. Cum satisfaci această poftă în mod sănătos pentru a scăpa de dependența de zahăr?

Majoritatea produselor găsite pe raft conțin cantități enorme de zahăr. Acesta este utilizat pentru a îmbogăți gustul produselor, însă are o multitudine de efecte negative asupra sănățății noastre.

Pentru a combate dependența de zahăr este necesar să adopți o serie de măsuri și obiceiuri sănătoase. Monitorizarea ingredientelor din produsele consumate și înlocuirea zahărului rafinat pot fi primii pași.

Cu toate acestea, pentru a satisface

nevoile organismului, este important să înlocuiești sursa de zahăr rafinat cu una sănătoasă.

Cum satisfaci pofta de dulce în mod sănătos?

Cori Grămescu, expert în nutriție și fitness, dezvăluie ce poți face pentru a combate dependența de zahăr și, de asemenea, cum să îi oferi organismului tău alternative sănătoase.

„În mod normal, dacă timp de 3 săptămâni reuşim să ne acoperim necesarul de glucide din cereale integrale neprocesate, cartofi, legume dulci şi fructe, mecanismul poftei de dulce şi al foamei se reglează şi ne putem menţine mai uşor alimentația în parametri sănătoşi.

Pofta de dulce satisfăcută cu dulciuri procesate aduce un stres suplimentar ridicat pentru ficat, datorită modului în care organismul nostru metabolizează fructoza. Ea este zahărul folosit în industria alimentară pentru prăjituri, creme, dulciuri şi îngheţate. Practic, ori de câte ori ne satisfacem pofta de dulce cu un dulce intens procesat corpul nostru produce insulină în exces. Astfel, peste câteva ore avem iarăşi pofta de dulce, şi tot aşa. Întrăm, practic, într-un cerc de foame auto-întreținut şi care îşi amplifică extremele pe măsură ce trece timpul.

Ca să scăpăm de pofta de dulce

trebuie să avem un plan de reducere a aportului de zahăr zilnic şi înlocuirea acestuia cu glucide complexe şi fibre. Trebuie să ne hidratăm bine, cam 2-3 litri de apă pe zi.

Timp de 3-5 zile e bine să consumăm la micul dejun 5-8 linguri de muesli și la 2-3 ore de la micul dejun să mâncăm 2 fructe dulci. La prânz e bine să mâncăm legume mai dulci, morcov, mazăre, praz, împreună cu 1-2 cartofi şi eventual ceva carne slabă. Apoi, gustarea a doua a zilei ar trebui să fie un fruct mai puţin dulce. La cină, mâncăm 2-4 linguri de orez integral, puţină mazăre sau o salată asortată şi din nou ceva

proteine slabe, de exemplu pește sau curcan ori tofu dacă suntem vegetarieni.

După 3-5 zile de „reabilitare” a organismului, începem să facem mişcare uşoară. Mers alert, pilates, exerciţii uşoare de tonifiere care să ne ajute să sensibilizăm receptorii la insulină. E important că încă 3-5 zile să nu forţăm suplimentar organismul pentru că ne va arunca din nou în cercul de poftă-foame din care tocmai încercam să scăpăm. Apoi, ar trebui să începem să corelăm alimentaţia cu nivelul de efort fizic şi cu obiectivul de greutate, jonglând cu cantitatea de cereale, legume şi fructe consumate zilnic”, scrie Cori Grămescu pe o rețea de socializare.

Ultimele stiri

Parteneri